Vezeték nélkül tölthető buszok Londonnak

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 12.00

Vezeték nélkül tölthető dízel-elektromos hibrideket kap London. 2020-ra zéró emissziós zónát hoznak létre a brit fővárosban.

A Transport for London (TfL) 4 darab indukciós töltésű dízel-elektromos hibrid busz forgalomba állításáról döntött. A környezetkímélő technológiával szerelt járművek Észak-Londonban a Canning Town és Walthamstow között közlekedő 69-es vonalon szállítják az utasokat 2015 elejétől. Az Alexander Dennis Enviro 400 HE400 típusú emeletes buszokat hibrid hajtással szerelek. Ennek megfelelően a dízelmotor mellett egy kisebb elektromos erőforrás is megtalálható lesz bennük, melynek működtetéséhez szükséges energiát akkumulátorokból kapja.

Ezek feltöltése úgynevezett indukciós eljárással történik, amely azt jelenti, hogy a vonal két végállomásán található, vezeték nélküli töltőkből kapják meg az akkumulátorok a szükséges muníciót. Az IPT Technology által gyártott megoldás hasonlít az úgynevezett OLEV-rendszerű buszokéhoz.  A technológia lényege, hogy az autóbusz vonalán leterített aszfaltba elektromos kábeleket ágyaznak. Az útban található kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában lévő felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre. Az OLEV-rendszerű buszok azonban teljesen elektromos hajtásúak, míg az új londoni hibrid emeleteseknél ez csak kiegészítő megoldás.

Azaz azt a célt szolgálja, hogy a dízel üzem hatótávolságát megnöveljék a környezetbarát megoldással. A Dennis Enviro-k töltése a végállomásokon rövid ideig történik, így a buszoknak nem kell felesleges időket eltölteniük a tankolással. Az más kérdés, hogyha elfogy a dízel üzemanyag, akkor előbb-utóbb számolni kell egy hosszabb kiállással. London célja, hogy 2020-ra a világon egyedülálló módon, úgynevezett “zéró emissziós zónát” alakítson ki, ami a brit főváros méretét nézve rendkívül ambiciózus célnak tekinthető.

Ez azonban nem pusztán ígéret, hiszen a TfL idén hat darab tisztán elektromos hajtású buszt állított forgalomba, de a hírek szerint ezeket újabb kettő követi ősszel. Emellett jelenleg 800 hibrid van forgalomban nap mint nap London utcáin, melyek között szép számmal vannak új Routemasterek is. A tervek szerint 2016-ra 1700 darab hibrid üzemű busz rója majd a metropolisz útjait, mely a teljes járműpark 20 százalékát teszi ki.

Kommentek

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.