Ilyen midibuszok érkezhetnek Budapestre

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.13. 13.00

Török midibuszok jöhetnek Budapestre, pedig az ezzel kapcsolatos tenderen volt magyar induló is.

Eredményesen zárult a Budapesti Közlekedési Központ tendere új midibuszok beszerzésével kapcsolatban, ami az elmúlt négy év hiábavaló próbálkozásait tekintve már önmagában sikernek tekinthető. A közbeszerzési pályázaton győztes indulónak a török Karsan Otomotiv-ot hirdették ki. A szerződés azonban csak akkor lép hatályba, ha a kormányzat biztosítja a szükséges forrásokat, tudta meg a Vezess.hu BKK-tól.
Mint ismeretes a BKK eredetileg 2013 őszén írta ki a 16 darab dízel üzemű midibusz beszerzésére vonatkozó közbeszerzési pályázatot, melyben további 24 busz kedvezményes áron történő vásárlására is kért ajánlatot. A közlekedésszervező cég azonban idén áprilisban érvénytelenítette a tendert, majd hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást írt ki. Erre két pályázót hívtak meg: a Rába-Molitust, illetve a Karsan Optomotive-ot. A hazai páros a Skandináviában népszerű S91-essel, míg a török gyártó az Atak midibusszal indult.

Az S91-eshez alvázat és egyéb részegységeket szállító Rába horribilisnek számító árral indult a tenderen. A győri gyártó darabonként 86 millióért szállította volna a buszokat a BKV-nak, míg törökök 54 milliót kértek egy midiért. A sajnálatos magyar vereség nemcsak az árnak köszönhető, hanem a magasabb fogyasztásnak is. Az S91-es vállalt üzemanyag-felhasználása 39,6 l/100 km, míg az Ataké 35 l/100 km volt. Ezek természetesen a gyártók által megadott értékek, a valóságban a tényleges fogyasztás jóval magasabb lehet, hiszen az nagymértékben függ sofőr vezetési stílusától, valamint a karbantartás színvonalától is. A jótállási és szavatossági feltételek szerint a Karsan a karosszériára 10 évet, az erőátviteli egységekre 5 évet és/vagy 300 ezer kilométert jótállási garanciát vállalt.

Az új midibuszok részben alacsonypadlósak, motorjaik teljesítik a legszigorúbb Euro-6-os normákat és összesen 60 utas szállítására alkalmasak. A járművek várhatóan égszínkék fényezésben légkondicionálóval, valamint a FUTÁR-eszközzel felszerelve érkezhetnek a fővárosba. A budapesti utazóközönség 2015 első felében találkozhat a midibuszokkal, melyek a főváros I. kerületében, valamint a belvárosi vonalakon állhatnak forgalomba.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    ÖÖÖÖ??????????????

    Ez most mi? Valakinek teljesen elment a sütnivalója a BKKnál?

  • Holiday

    Miért? Törökországban ezek a buszok nagyon nagy darabszámban futnak. Csak Isztambulban 100 fölötti a midi buszos viszonylatok száma. Egy akkor metropoliszban, mint az, ahol 14 millióan élnek és a légszennyezettség nem bántóbb, mint itthon, csak tudnak valamit. Eszméletlen tömegközlekedési infrastruktúrája van annak a városnak és működik. Szerintem jobban, mint Budapesté. Többek között ezeknek a midi buszoknak köszönhetően is.

  • Steppenwolf

    Akkor ment volna el a sütnivalójuk, ha a több mint másfélszer annyiba kerülő, minden paraméterben gyengébben teljesítő S91-est választják, csak mert magyar.

    Egyébként ez alatt a Karsan alatt is Rába alváz és futómű van, tehát komoly magyar hányad is van a buszban.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.