Ilyen midibuszok érkezhetnek Budapestre

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.13. 13.00

Török midibuszok jöhetnek Budapestre, pedig az ezzel kapcsolatos tenderen volt magyar induló is.

Eredményesen zárult a Budapesti Közlekedési Központ tendere új midibuszok beszerzésével kapcsolatban, ami az elmúlt négy év hiábavaló próbálkozásait tekintve már önmagában sikernek tekinthető. A közbeszerzési pályázaton győztes indulónak a török Karsan Otomotiv-ot hirdették ki. A szerződés azonban csak akkor lép hatályba, ha a kormányzat biztosítja a szükséges forrásokat, tudta meg a Vezess.hu BKK-tól.
Mint ismeretes a BKK eredetileg 2013 őszén írta ki a 16 darab dízel üzemű midibusz beszerzésére vonatkozó közbeszerzési pályázatot, melyben további 24 busz kedvezményes áron történő vásárlására is kért ajánlatot. A közlekedésszervező cég azonban idén áprilisban érvénytelenítette a tendert, majd hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást írt ki. Erre két pályázót hívtak meg: a Rába-Molitust, illetve a Karsan Optomotive-ot. A hazai páros a Skandináviában népszerű S91-essel, míg a török gyártó az Atak midibusszal indult.

Az S91-eshez alvázat és egyéb részegységeket szállító Rába horribilisnek számító árral indult a tenderen. A győri gyártó darabonként 86 millióért szállította volna a buszokat a BKV-nak, míg törökök 54 milliót kértek egy midiért. A sajnálatos magyar vereség nemcsak az árnak köszönhető, hanem a magasabb fogyasztásnak is. Az S91-es vállalt üzemanyag-felhasználása 39,6 l/100 km, míg az Ataké 35 l/100 km volt. Ezek természetesen a gyártók által megadott értékek, a valóságban a tényleges fogyasztás jóval magasabb lehet, hiszen az nagymértékben függ sofőr vezetési stílusától, valamint a karbantartás színvonalától is. A jótállási és szavatossági feltételek szerint a Karsan a karosszériára 10 évet, az erőátviteli egységekre 5 évet és/vagy 300 ezer kilométert jótállási garanciát vállalt.

Az új midibuszok részben alacsonypadlósak, motorjaik teljesítik a legszigorúbb Euro-6-os normákat és összesen 60 utas szállítására alkalmasak. A járművek várhatóan égszínkék fényezésben légkondicionálóval, valamint a FUTÁR-eszközzel felszerelve érkezhetnek a fővárosba. A budapesti utazóközönség 2015 első felében találkozhat a midibuszokkal, melyek a főváros I. kerületében, valamint a belvárosi vonalakon állhatnak forgalomba.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    ÖÖÖÖ??????????????

    Ez most mi? Valakinek teljesen elment a sütnivalója a BKKnál?

  • Holiday

    Miért? Törökországban ezek a buszok nagyon nagy darabszámban futnak. Csak Isztambulban 100 fölötti a midi buszos viszonylatok száma. Egy akkor metropoliszban, mint az, ahol 14 millióan élnek és a légszennyezettség nem bántóbb, mint itthon, csak tudnak valamit. Eszméletlen tömegközlekedési infrastruktúrája van annak a városnak és működik. Szerintem jobban, mint Budapesté. Többek között ezeknek a midi buszoknak köszönhetően is.

  • Steppenwolf

    Akkor ment volna el a sütnivalójuk, ha a több mint másfélszer annyiba kerülő, minden paraméterben gyengébben teljesítő S91-est választják, csak mert magyar.

    Egyébként ez alatt a Karsan alatt is Rába alváz és futómű van, tehát komoly magyar hányad is van a buszban.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.