Városi mindenes a Toyotától

Toyota U2 (Urban Utility)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 14.00

Az egykori Yaris Verso hangulatát és méretét hozza vissza, ám annál is praktikusabbnak tűnik a Toyota U2 modellje. Kár, hogy csak tanulmány.

Európa helyett Észak-Amerikában, New Yorkban mutatja be szeptember végén többcélú kishaszonjármű-tanulmányát a Toyota. A helyszín furcsa, hisz a “kompakt autó alapterületén egy pick-up praktikumát és a dobozos furgonok tágasságát” ígérő Urban Utility – röviden U2 – egy mifelénk igen népszerű kategóriában, a Berlingo-Doblo-Kangoo háromszögben próbálna szerencsét. 

Tudva, hogy az egyszerű ötleteket már tökélyre vitték az európaiak, a Toyota egy sor újjal állt elő, amelyek ha nem is feltétlenül életszerűek, figyelemfelkeltésre mindenképpen alkalmasak. 
Ott van rögtön a platós teherautók mintájára lefelé nyíló hátsó raktérajtó, amely azonban a vízszintesnél is tovább, egészen a földre fektethető. Műanyag betétei ilyenkor sem engedik, hogy sérüljön a lemez, amely így rögtönzött rámpaként segítheti a rakodást. 
A furgon utasülése kiemelhető a helyéről, ilyenkor egészen hosszú tárgyak is szállíthatók. Nagyobb poén, hogy a raktérben húzódó sínekbe két további ülés is bepattintható: ilyenkor az U2 négyszemélyes lótifutiként szolgál. 
A furgon tematikáját egy finom csavarral újraértelmező Toyota U2 műszerfala sem akármilyen: a minimalista felületen táblaszámítógép szolgál szórakoztató és információs kijelzőként. Nem csak az iPadet lehet azonban eltávolítani, hanem magát a műszerfalat is: a betolható kereszttartó mögött további tárolóhelyet találunk. 
A Toyota még a fejteret is kihasználja: a tető alatt síléctartótól a polcokon át a hálós kacatrendezőig sokféle kiegészítő rögzíthető. 
Nem tudni, hogy a márkának milyen tervei vannak a jópofa mindenessel.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.