Indul a magyar elektromos midi gyártása

Evopro Modulo Medio

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.09. 12.00

Indulhat az új magyar elektromos hajtású kisbusz gyártása. Az Evopro Modulo összeszerelését a kormány is támogatja.

A Evopro Modulo prototípusa végre megkapta a forgalomba helyezési engedélyt, ezzel együtt pedig elindult az első 25 darabos széria sorozatgyártása is. Az üvegszálas, kompozit szerkezetű buszt 392 millió forint állami és uniós támogatással fejlesztette ki a cég. A könnyűszerkezetes technológiának köszönhetően a karosszéria 2 tonnával könnyebb a hagyományos változatokhoz képest. A kompozit anyag ráadásul nem korrodálódik, ezért a gyártó 30 éves garanciát vállal a karosszériára. A magyar elektromos midibusz modulokból épül fel, hajtásáról az elektromos mellett gáz-, valamint dízelüzemű motor is gondoskodhat.

A 8 méter hosszú, 2,5 méter széles és közel 3 méter magas busz összesen 65 fő szállítására alkalmas. A jármű főként hazai alkatrészekkel készül, hiszen Csepel C-300-as típusú  kormánymű van benne, emellett az A-tengely független felfüggesztésű Rába 270-es gyártmány, azonban a B-tengely is Győrből érkezik (Rába 361). A könnyűszerkezetes midibusz fűtésért és légkondicionálásáért viszont az osztrák Eberspächer eszközei felelnek. A magyar beszállítói hányad azonban így is több mint 50 százalékos a Modulóban.

Kis méretei ellenére a teljesen sík padlós autóbusz közlekedőfolyosója viszonylag tágas, mintegy 150 centiméter széles. A lítiumionos akkumulátorral szerelt autóbusz 100 kilométerre levetítve 60 kilowattóra energiát fogyaszt, ami megegyezik egy benzines Opel Astra fogyasztásával. A hangsúly azonban a null-emisszión van, illetve azon, hogy az elektromos hajtás idővel megtérül, hiszen bár ma 110 dollár egy hordó olaj, szakértők szerint 10 év múlva ez az összeg ennek a duplája is lehet.

A kormány a Jedlik Ányos terv keretében támogatja az elektromos hajtású közlekedést és az ezt kiszolgáló magyar termékek exportképessé tételét. Ehhez persze szükség lesz hazai referenciára, ezért több mint valószínű, hogy az első példányok Magyarországon állnak majd forgalomba.

 

Kommentek

  • v_gabe

    Az elektromos illetve a CNG Hybrid tetszene. Dízelt ne, ha kérhetem.:)

  • szaboata

    Végre egy jó hír.De hol is gyártják?

  • Kempelen

    Itthon. Emlékeim szerint a bezárt NABI telephelyen.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.