Indul a magyar elektromos midi gyártása

Evopro Modulo Medio

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.09. 12.00

Indulhat az új magyar elektromos hajtású kisbusz gyártása. Az Evopro Modulo összeszerelését a kormány is támogatja.

A Evopro Modulo prototípusa végre megkapta a forgalomba helyezési engedélyt, ezzel együtt pedig elindult az első 25 darabos széria sorozatgyártása is. Az üvegszálas, kompozit szerkezetű buszt 392 millió forint állami és uniós támogatással fejlesztette ki a cég. A könnyűszerkezetes technológiának köszönhetően a karosszéria 2 tonnával könnyebb a hagyományos változatokhoz képest. A kompozit anyag ráadásul nem korrodálódik, ezért a gyártó 30 éves garanciát vállal a karosszériára. A magyar elektromos midibusz modulokból épül fel, hajtásáról az elektromos mellett gáz-, valamint dízelüzemű motor is gondoskodhat.

A 8 méter hosszú, 2,5 méter széles és közel 3 méter magas busz összesen 65 fő szállítására alkalmas. A jármű főként hazai alkatrészekkel készül, hiszen Csepel C-300-as típusú  kormánymű van benne, emellett az A-tengely független felfüggesztésű Rába 270-es gyártmány, azonban a B-tengely is Győrből érkezik (Rába 361). A könnyűszerkezetes midibusz fűtésért és légkondicionálásáért viszont az osztrák Eberspächer eszközei felelnek. A magyar beszállítói hányad azonban így is több mint 50 százalékos a Modulóban.

Kis méretei ellenére a teljesen sík padlós autóbusz közlekedőfolyosója viszonylag tágas, mintegy 150 centiméter széles. A lítiumionos akkumulátorral szerelt autóbusz 100 kilométerre levetítve 60 kilowattóra energiát fogyaszt, ami megegyezik egy benzines Opel Astra fogyasztásával. A hangsúly azonban a null-emisszión van, illetve azon, hogy az elektromos hajtás idővel megtérül, hiszen bár ma 110 dollár egy hordó olaj, szakértők szerint 10 év múlva ez az összeg ennek a duplája is lehet.

A kormány a Jedlik Ányos terv keretében támogatja az elektromos hajtású közlekedést és az ezt kiszolgáló magyar termékek exportképessé tételét. Ehhez persze szükség lesz hazai referenciára, ezért több mint valószínű, hogy az első példányok Magyarországon állnak majd forgalomba.

 

Kommentek

  • v_gabe

    Az elektromos illetve a CNG Hybrid tetszene. Dízelt ne, ha kérhetem.:)

  • szaboata

    Végre egy jó hír.De hol is gyártják?

  • Kempelen

    Itthon. Emlékeim szerint a bezárt NABI telephelyen.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.