Kamionokkal a fogyasztási versenyen

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.05. 12.00

Észt nyerte a közép-kelet európai régiós teherautó-fogyasztási versenyt.

Múlt pénteken zajlott a közép-kelet-európai régió számára megrendezett 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyének döntője, a Pozsonyhoz közeli fekvő Slovakiaringen. A régiós döntő utolsó körében Aare Müil verhetetlennek bizonyult, így ő lett a 2014-es Teherautó-vezető Fogyasztási Verseny bajnoka a közép-kelet-európai régióban. A férfi ezzel a fődíjat is megnyerte, mely egy Volvo S60-as személyautó volt. Aare Müil hamarosan csatlakozik a litván Jonas Gudauskashoz, aki második helyezést ért el, valamint a szerb Miško Đokovićhoz, aki harmadik lett. Ők hárman képviselhetik régiónkat a svédországi világdöntőn, szeptember 19-én.

A rendezvényt a Volvo Truck globális, illetve közép-kelet-európai szinten minden évben megrendez, közel 3200 hivatásos sofőrt vonzott az idei évben. A jelentkezőknek különféle kvalifikációs köröket kellett teljesíteniük 15 közép-kelet-európai országban. Augusztus végén az országos bajnokok Szlovákiában mérték össze tudásukat. Péntek délelőtt mind a 15 döntős arra törekedett, hogy megtalálja a tökéletes egyensúlyt a sebesség és az üzemanyag-fogyasztás között a kiélezett verseny során. A délelőtti futamok után csak a négy legjobb sofőr kvalifikálta magát az utolsó, döntő fordulóba, melyet délután tartottak. Ezen az észt, litván, szlovén és a szerb versenyző vett részt.
Mind a délelőtti, mind a délutáni közép-kelet európai döntő 2 körös vezetési feladatból állt a Slovakiaring versenypályán. Minden kör 11 844 m hosszú volt, melyet a lehető legkevesebb üzemanyag elégetésével kellett teljesíteni maximum 16 perc 30 másodperc alatt. Csak a péntek esti gálavacsorán nevezték meg és díjazták a 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyének bajnokát és a legjobb 3 sofőrt, akik a majd Világdöntőn képviselik a közép-kelet-európai régiót.

Aare Müil, az észt akinek sikerült elvinni a verseny fődíját, az S60-ast

 “Boldog vagyok, hogy megnyertem a versenyt, mivel ez volt a célom, amit 2 éve kitűztem magam elé, amikor is a második helyezést értem el a közép-kelet európai döntőben. Most, össze tudom hasonlítani az 1996-os észt bajnoki győzelemmel” – mondta Aare Müil.

“Természetesen sok időt töltöttem a versenyre való felkészüléssel, próbáltam kitalálni, mik hatnak az üzemanyag-fogyasztásra. Szorosan együttműködök a Volvo-csapattal Észtországban, főképp a sofőrtrénerrel azért, hogy megvitassuk az üzemanyag-hatékonysági kérdéseket” – tette hozzá. Hazánkat a régiós versenyen Benczik Ferenc képviselte. A legjobb négy közé ugyan nem került be, de az abszolút ranglistán a harmadik legjobb volt, ami kiváló teljesítmény.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.