Škoda, ami után mindenki megfordul

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 12.00

Elkészül a spanyoloknak szánt első szóló Škoda MetroStyle trolibusz. Megdöbbentő módon eddig csak csuklós változat létezett a típusból.

A plzeňi székhelyű Škoda Electric még április végén írta alá azt a szerződést, amely szerint hat darab, teljes mértékben alacsonypadlós trolibuszt szállíthat le a kelet-spanyolországi üdülővárosnak, Castellónnak. A MetroStyle névre keresztelt futurisztikus megjelenésű buszokat eddig hibrid, hagyományos, valamint troli hajtással kínálták kizárólag csuklós kivitelben. Ezért is tekinthető különlegesnek a spanyol megrendelés, hiszen ezek lesznek az első 12 méteres, szóló kivitelű MetroStyle buszok.

Az első prototípus nemrég készült el, a cseh gyártó ugyanis végzett a hajtáslánc beszerelésével. A jármű felépítményét a lengyel Solaris készítette, a villamos berendezéseket pedig teljes egészében Škoda gyártja. Ahogy az akkumulátorokat is, melyek lehetővé teszik a troli haladását akár a felső-vezeték nélküli, vagy a feszültségmentes szakaszokon is. A MetroStyle Trollino további előnye, hogy az akkumulátorok menet közben újra tölthetők, ami megkönnyíti folyamatos használatukat.

A jármű után garantáltan megfordulnak majd az utasok és a járókelők is, hiszen elölről és hátulról úgy néz ki, mint egy villamos, ugyanakkor oldalról határozottan busznak tűnik. A hatás szándékos, hiszen a lengyel gyártó az autóbuszok mozgékonyságát, valamint a villamosok gazdaságosságát kívánta ötvözni a típuscsalád megalkotásánál. A MetroStyle buszok megtervezésénél elsősorban az Urbino városi buszok, valamint a Tramino villamosok formajegyeit használta fel.

A csuklós MetroStyle Trollino belülről: tágas és virágos

A típuscsaládot ugyanakkor kifejezetten a nagy forgalmú vonalakra tervezték, ezért a modellcsalád tagjai kiválóan alkalmasak az úgynevezett zárt pályás rendszerben történő közlekedésre is (BRT). A Solaris MetroStyle autóbuszai az átlagos városi buszoknál magasabb utazási komfortot, valamint kényelmesebb vezetési élményt nyújtanak az utasoknak és a buszvezetőknek egyaránt.

(A felső képet Jiri Rieger készítette)

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.