Multimédiás luxustárgyaló négy keréken

Brabus Business Lounge

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 11.00

Hogy mi mindent lehet építeni egy szerény Mercedes Sprinterből: a Brabus ezúttal motortuning helyett infotainment-szakértőként mutatkozott be.

Külsőre akár egy hétköznapi, fényűző utazóbusz is lehetne a Brabus új munkája; 18 colos kerekeivel, AMG modelleket idéző, hatalmas kötényével és már-már otromba hűtőmaszkjával kellőképpen elhatárolja magát az árut, munkaeszközöket vagy póri utasokat szállító Sprinterektől. Azonban a Business Lounge még a műfajon belül is tud újat, vagy legalábbis lenyűgözőt mutatni. 
Kezdetnek rögtön ott az üléselrendezés: a vezetőfülkétől fallal leválasztott hátsó traktusban három sorban foglalhatnak helyet a vendégek. Négyen az egymás felé fordított, külön-külön állítható, ággyá fektethető, fűthető-hűthető masszázsfotelekben, ketten pedig a csomagtartóban elhelyezett, szabványos Sprinter-ülésekben – ezekhez az utastérből, egy panel felhajtásával (motorosan, még szép) is hozzá lehet férni, és természetesen kiszerelhetők, ha a poggyász mennyisége megköveteli. 
Multimédiás luxustárgyaló négy keréken 1
A kétszínű bőrrel kárpitozott (a lehetséges árnyalatok választéka zavarba ejtő), oldalt Alcantarával fedett fotelekben ejtőző vendégek lába valódi fából készített padlón nyugszik. Az oldalfalakból gombnyomásra bújnak elő az asztalkák, amelyeken falatozni éppúgy lehet, mint dolgozni; utóbbit nyolc darab USB-töltőport és hat, szabályozható fényerejű olvasólámpa segíti. 
A lényeg mégis csak a multimédiás funkcionalitásban rejlik. A vezető válaszfalán egy gigantikus, 42 colos LCD monitor kapott helyet, amit a menetirány szerint ülő utasok bámulhatnak; szemben ülő társaiknak be kell érniük egy 10 colos képernyővel. Viszont bármelyiket használják is, a fedélzeten található BluRay lejátszótól az Apple TV-n át a Playstationig bármi rácsatlakoztatható, beleértve a felhasználók mobiltelefonját is. Akár a környezet képe is megjeleníthető az óriástévén, az autó négy kamerával veszi a panorámaképet maga körül. 

Érintőképernyőről állíthatók az ülések

Ahogy a képernyőre, az 1200 wattos audiorendszerre is bármilyen platform ráköthető. Ehhez még kábelezni sem kell: a vezérlő felületen kiválasztjuk, milyen operációs rendszert szeretnénk csatlakoztatni, és az Bluetooth-on keresztül automatikusan megkeresi az annak megfelelő jelforrásokat. Magától értetődően szimpla internetezésre is alkalmas a Brabus Business Lounge. 
Mindez azonban smafu ahhoz képest, amit a panoráma-napfénytető (pontosabban annak látszó tárgy) tud. Ez ugyanis valójában egy 180 x 90 centis LED-panel, amelyet mintegy 2700 egyedi dióda alkot. Összesen tizenkét különböző animáció jeleníthető meg rajta, a vakító kék égen sodródó, duci bárányfelhőktől a csillagfényes éjszakai égbolton át a tűzijátékig. Ha ez nem tetszik, egyszerű hangulatvilágításra is alkalmas a panel.
Multimédiás luxustárgyaló négy keréken 2

Kommentek

  • joolapukkii

    “Póri utasok” “Blueray lejátszó” ” az Bluetoothon keresztül” Norti ehhez képest smafu, ő csak nettó buta, Te azonban önmagadra, és a “műveidre” is igénytelen vagy.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.