Multimédiás luxustárgyaló négy keréken

Brabus Business Lounge

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 11.00

Hogy mi mindent lehet építeni egy szerény Mercedes Sprinterből: a Brabus ezúttal motortuning helyett infotainment-szakértőként mutatkozott be.

Külsőre akár egy hétköznapi, fényűző utazóbusz is lehetne a Brabus új munkája; 18 colos kerekeivel, AMG modelleket idéző, hatalmas kötényével és már-már otromba hűtőmaszkjával kellőképpen elhatárolja magát az árut, munkaeszközöket vagy póri utasokat szállító Sprinterektől. Azonban a Business Lounge még a műfajon belül is tud újat, vagy legalábbis lenyűgözőt mutatni. 
Kezdetnek rögtön ott az üléselrendezés: a vezetőfülkétől fallal leválasztott hátsó traktusban három sorban foglalhatnak helyet a vendégek. Négyen az egymás felé fordított, külön-külön állítható, ággyá fektethető, fűthető-hűthető masszázsfotelekben, ketten pedig a csomagtartóban elhelyezett, szabványos Sprinter-ülésekben – ezekhez az utastérből, egy panel felhajtásával (motorosan, még szép) is hozzá lehet férni, és természetesen kiszerelhetők, ha a poggyász mennyisége megköveteli. 
Multimédiás luxustárgyaló négy keréken 1
A kétszínű bőrrel kárpitozott (a lehetséges árnyalatok választéka zavarba ejtő), oldalt Alcantarával fedett fotelekben ejtőző vendégek lába valódi fából készített padlón nyugszik. Az oldalfalakból gombnyomásra bújnak elő az asztalkák, amelyeken falatozni éppúgy lehet, mint dolgozni; utóbbit nyolc darab USB-töltőport és hat, szabályozható fényerejű olvasólámpa segíti. 
A lényeg mégis csak a multimédiás funkcionalitásban rejlik. A vezető válaszfalán egy gigantikus, 42 colos LCD monitor kapott helyet, amit a menetirány szerint ülő utasok bámulhatnak; szemben ülő társaiknak be kell érniük egy 10 colos képernyővel. Viszont bármelyiket használják is, a fedélzeten található BluRay lejátszótól az Apple TV-n át a Playstationig bármi rácsatlakoztatható, beleértve a felhasználók mobiltelefonját is. Akár a környezet képe is megjeleníthető az óriástévén, az autó négy kamerával veszi a panorámaképet maga körül. 

Érintőképernyőről állíthatók az ülések

Ahogy a képernyőre, az 1200 wattos audiorendszerre is bármilyen platform ráköthető. Ehhez még kábelezni sem kell: a vezérlő felületen kiválasztjuk, milyen operációs rendszert szeretnénk csatlakoztatni, és az Bluetooth-on keresztül automatikusan megkeresi az annak megfelelő jelforrásokat. Magától értetődően szimpla internetezésre is alkalmas a Brabus Business Lounge. 
Mindez azonban smafu ahhoz képest, amit a panoráma-napfénytető (pontosabban annak látszó tárgy) tud. Ez ugyanis valójában egy 180 x 90 centis LED-panel, amelyet mintegy 2700 egyedi dióda alkot. Összesen tizenkét különböző animáció jeleníthető meg rajta, a vakító kék égen sodródó, duci bárányfelhőktől a csillagfényes éjszakai égbolton át a tűzijátékig. Ha ez nem tetszik, egyszerű hangulatvilágításra is alkalmas a panel.
Multimédiás luxustárgyaló négy keréken 2

Kommentek

  • joolapukkii

    “Póri utasok” “Blueray lejátszó” ” az Bluetoothon keresztül” Norti ehhez képest smafu, ő csak nettó buta, Te azonban önmagadra, és a “műveidre” is igénytelen vagy.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.