Gázos áruszállító a Volvótól

Volvo FE CNG

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.27. 12.00

Sűrített földgázzal hajtott teherautót dob piacra a Volvo Trucks. A jármű akár biogázzal is üzemeltethető lesz.

A Volvo Trucks új, tisztán sűrített földgázzal üzemelő változatával bővíti európai típuskínálatát. A Volvo FE CNG-t elsősorban olyan gyakori rövid távú alkalmazásokra fejlesztették ki, mint például a hulladékgyűjtés és a helyi áruterítés. A CNG-vel hajtott járműben gyújtógyertyás technológiát alkalmazó 9 literes gázüzemű motor dolgozik, amelyhez automatikus sebességváltó kapcsolódik.

“A Volvo FE CNG révén egy sokkal környezetbarátabb teherautót kínálhatunk azon vállalatok számára, amelyek járművei sokat járnak városi környezetben. Világszerte számos város keresi a dízel teherautók alternatíváit. Különösen a hulladékszállítás területén gyakori követelmény a beszerzési szerződések elnyeréséhez a megújuló üzemanyagok alkalmazása.” – jegyezte meg Christina Eriksson, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója.

A nappali fülkével szerelt Volvo FE CNG meghajtásáról gondoskodó Euro 6-os motor 320 lóerős teljesítmény leadására képes 1356 Nm legnagyobb nyomaték mellett. A gyújtógyertyás technológia kifejezetten alkalmas olyan felhasználási területekre, ahol rövid távokat tesznek meg a teherautók, gyakran elinduló és megálló forgalomban.

Teljesen automatikus sebességváltójának köszönhetően a teherautó a hagyományos üzemanyaggal hajtott Volvo FE kiemelkedő rugalmasságát és termelékenységét nyújtja. Az új FE CNG értékesítése augusztusban veszi kezdetét Európában, a sorozatgyártás pedig 2015 elején indul meg. A leendő vásárlók 4×2-es, valamint 6×2-es kerékképletek közül választhatnak majd, míg a járművek hasznos teherbírása 19 – 26 tonna között alakul.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.