Az apa, aki fél milliárdot költött a lányára

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.27. 17.45

Szeretné ha négyéves kislánya minél előbb körbejárná a világot.

Hosszú lenne felsorolni mindazt amihez Bran Ferren ért, legyen elég annyi, hogy igazi polihisztor. Ő volt az aki anno a Samsung és Apple között dúló, az érintőképernyőkön történő kétujjas zoomolásról szóló 1 milliárd dolláros (237 milliárd forint) vitából győztesen került ki, jobban mondva Ferren cége, az Applied Minds. 
A tudós, mérnök, feltaláló, építész, fotós, multitalentum, kalandor 57 éves korában kapta meg élete legnehezebb, és legnagyobb odaadást igénylő projektjét: kislánya született. Kira nemrég töltötte be negyedik életévét, és édesapja elhatározta, hogy gyermekének minél hamarabb meg kell ismernie az egész világot. Bran Ferren viszont nem olyan ember aki repülővel vág neki a világkörüli útnak, inkább saját járművet épít a “kiruccanáshoz”.
Az apa, aki fél milliárdot költött a lányára 1
A képen Bran Ferren és kislánya Kira
Még kislánya születése előtt elkezdett dolgozni a “KiraVan” tervein, ami egy minden terepen közlekedni képes, három tengelyes, hi-tech kütyükkel teleszórt lakókocsi. Az előkészületeknél olyan cégektől kért tanácsot Ferren, mint a General Motors és az Amerikai Egyesült Államok Légierejének szakértői, illetve bányákban dolgozó munkagépeket tanulmányozott. 
Maga a vontató a Mercedes-Benz által gyártott 260 lóerős Unimog egyik felspécizett példánya. A szerelvény teljes hossza 16 méter, magassága 4 méter, tömege 26 tonna, ami 12 darab kevlárral megerősített, 117 centiméter átmérőjű, egyenként 200 kilogrammot nyomó abroncson gurul. A hajtás 4×4 illetve 6×6 üzemmódban történhet, az automata hólánc pedig menet közben, gombnyomásra felpattan a gumikra, amennyiben szükséges. 
Ha hinni lehet a specifikációnak, a “KiraVan” 45 fokos emelkedőn is képes felmászni, ami ekkora “hátizsákkal” igazán szép teljesítmény. A jármű hatótávolsága 3200 kilométer, köszönhetően a 650 literes üzemanyagtartálynak, és a fogyasztás optimalizálásnak. Végsebessége 120 km/óra, 6×6-os üzemben pedig 50 km/óra. 
Ne felejtsük el a “KiraBike”-ot sem, ami szintén helyet kapott a monstrumban
Beülve a volán mögé azonnal a “Csillagok Háborújában” (Star Wars) érezhetjük magunkat, már csak Csubakka (Chewbacca) hiányzik az anyósülésről. Huszonkét kamera gondoskodik arról, hogy tökéletes képet kapjunk a körülöttünk történő eseményekről, ebből az egyik egy 12 méter magasra kitolható, nagy látószögű egység. De a műszerfalon kapott helyet a hőkamera képe, és egy radar is. 
A legdurvább, hogy a fedélzetről szabadjára engedhetünk távirányítású drónokat, amik felderítik a terepet mielőtt nekiindul a három fős “legénység” az ismeretlennek. 
A lakórészben megtaláljuk az irodát, a hálószobát, a fürdőt és a konyha/nappali/étkező kombót, legfelül pedig a 4 éves Kira saját kis kuckóját. Az elektronikai és kommunikációs eszközök tárháza még egy tengeralattjáró legénységét is zavarba hozná, a konyhapulton lévő dupla kijelző gyakorlatilag diagnosztikai központként funkcionál, bármilyen a járművel kapcsolatos információhoz hozzá lehet jutni: a guminyomástól kezdve, az út hőmérsékletén át egészen a drónok kameraképéig. 
A milliárdos Ferren nem árulta el, hogy mennyi pénzt emészt fel maga a jármű, de egyes becslések szerint simán üti a 2 millió dollárt, ami durván fél milliárd forintnak felel meg. Ha pedig jobban belegondolunk inkább hasonlít a “KiraVan” egy titkos katonai mobil-bázishoz, mint egy világkörüli túra málhás szamarához.
Az apa, aki fél milliárdot költött a lányára 2

Kommentek

  • hawk

    Csak nekem hiányzik a képek alapján 6 db, összesen 1,2 tonna kerék? És a 6×6-os hajtást sem tudom elképzelni: a lakórész hátsó kerekei valóban meghajtottak? A 45 fokos terepszög nem 45%? Amúgy kafa járgány! :-)

  • Kovijani

    Hinnye!

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.