Retró Škoda csuklós busz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 12.00

A tavalyi Czehbus kiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek az csuklós Škoda busz, melyből mindössze egy létezik a világon.

A Škoda 706 RTO-K egyedi típusnak számít, mivel az elővárosi kivitelű változatból csupán egyetlen egy példányt gyártottak a Karosa Vysoké Mýto-i gyárában. Az 1961-ben elkészült prototípus azonban nem maradt fenn, ezért egy lelkes cseh csapat úgy gondolta, hogy újra megépíti a modellt. A jármű megépítéshez két darab szóló 706 RTO-t használtak fel, melyek korábban Prága macskaköves utcáin közlekedtek. A gyönyörűen felújított jármű tavaly mutatkozott be a prágai Czehbus kiállításon.

A Škoda 706 RTO modellek esetében a sofőrnek mindig saját ajtaja volt, ami megfelelt a kor elvárásainak

Az újraépített retró Škoda csuklós 16 méter hosszú, 2,5 méter széles és közel három méter magas. A 12,1 tonnás járműben meglehetősen sok ember zsúfolódhat össze, ugyanis utasterében 64 ülőhely és 41 állóhely van. A jármű hajtásáról egy közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses hathengeres dízelmotor gondoskodik, mely 160 lóerős (118 kW) teljesítményre képes. A busszal hasítani azért nem lehet, 65-85 kilométer/órás sebessége ugyanakkor a maga korában kiváló értéknek számított. Bár a járművön csak két ajtó van, ennek ellenére az utastérbe való feljutás nem nehézkes, hiszen a jármű padlómagassága mindössze 750 milliméter. Összehasonlításul egy Ikarus 260-as padlómagassága 920 milliméter.

Az autóbuszt mindössze két ajtóval gyártották, így több hely maradt az üléseknek

A Škoda 706 RTO típuscsaládot főként a ’60-as és a ’70-es években gyártották helyközi, városi illetve távolsági változatban. A Karosa monopolhelyzetének köszönhetően szinte valamennyi csehszlovákiai tömegközlekedési vállalatnál forgalomban volt ebből a típusból. A 706 RTO modellek sajátossága volt a vezető melletti ajtó nélküli ülés, valamint az alacsony belső magasság, amitől kissé kisbuszos jellege volt a járműnek.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.