Retró Škoda csuklós busz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 12.00

A tavalyi Czehbus kiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek az csuklós Škoda busz, melyből mindössze egy létezik a világon.

A Škoda 706 RTO-K egyedi típusnak számít, mivel az elővárosi kivitelű változatból csupán egyetlen egy példányt gyártottak a Karosa Vysoké Mýto-i gyárában. Az 1961-ben elkészült prototípus azonban nem maradt fenn, ezért egy lelkes cseh csapat úgy gondolta, hogy újra megépíti a modellt. A jármű megépítéshez két darab szóló 706 RTO-t használtak fel, melyek korábban Prága macskaköves utcáin közlekedtek. A gyönyörűen felújított jármű tavaly mutatkozott be a prágai Czehbus kiállításon.

A Škoda 706 RTO modellek esetében a sofőrnek mindig saját ajtaja volt, ami megfelelt a kor elvárásainak

Az újraépített retró Škoda csuklós 16 méter hosszú, 2,5 méter széles és közel három méter magas. A 12,1 tonnás járműben meglehetősen sok ember zsúfolódhat össze, ugyanis utasterében 64 ülőhely és 41 állóhely van. A jármű hajtásáról egy közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses hathengeres dízelmotor gondoskodik, mely 160 lóerős (118 kW) teljesítményre képes. A busszal hasítani azért nem lehet, 65-85 kilométer/órás sebessége ugyanakkor a maga korában kiváló értéknek számított. Bár a járművön csak két ajtó van, ennek ellenére az utastérbe való feljutás nem nehézkes, hiszen a jármű padlómagassága mindössze 750 milliméter. Összehasonlításul egy Ikarus 260-as padlómagassága 920 milliméter.

Az autóbuszt mindössze két ajtóval gyártották, így több hely maradt az üléseknek

A Škoda 706 RTO típuscsaládot főként a ’60-as és a ’70-es években gyártották helyközi, városi illetve távolsági változatban. A Karosa monopolhelyzetének köszönhetően szinte valamennyi csehszlovákiai tömegközlekedési vállalatnál forgalomban volt ebből a típusból. A 706 RTO modellek sajátossága volt a vezető melletti ajtó nélküli ülés, valamint az alacsony belső magasság, amitől kissé kisbuszos jellege volt a járműnek.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.