A Škoda 706 RTO-K egyedi típusnak számít, mivel az elővárosi kivitelű változatból csupán egyetlen egy példányt gyártottak a Karosa Vysoké Mýto-i gyárában. Az 1961-ben elkészült prototípus azonban nem maradt fenn, ezért egy lelkes cseh csapat úgy gondolta, hogy újra megépíti a modellt. A jármű megépítéshez két darab szóló 706 RTO-t használtak fel, melyek korábban Prága macskaköves utcáin közlekedtek. A gyönyörűen felújított jármű tavaly mutatkozott be a prágai Czehbus kiállításon.

A Škoda 706 RTO modellek esetében a sofőrnek mindig saját ajtaja volt, ami megfelelt a kor elvárásainak

Az újraépített retró Škoda csuklós 16 méter hosszú, 2,5 méter széles és közel három méter magas. A 12,1 tonnás járműben meglehetősen sok ember zsúfolódhat össze, ugyanis utasterében 64 ülőhely és 41 állóhely van. A jármű hajtásáról egy közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses hathengeres dízelmotor gondoskodik, mely 160 lóerős (118 kW) teljesítményre képes. A busszal hasítani azért nem lehet, 65-85 kilométer/órás sebessége ugyanakkor a maga korában kiváló értéknek számított. Bár a járművön csak két ajtó van, ennek ellenére az utastérbe való feljutás nem nehézkes, hiszen a jármű padlómagassága mindössze 750 milliméter. Összehasonlításul egy Ikarus 260-as padlómagassága 920 milliméter.

Az autóbuszt mindössze két ajtóval gyártották, így több hely maradt az üléseknek

A Škoda 706 RTO típuscsaládot főként a ’60-as és a ’70-es években gyártották helyközi, városi illetve távolsági változatban. A Karosa monopolhelyzetének köszönhetően szinte valamennyi csehszlovákiai tömegközlekedési vállalatnál forgalomban volt ebből a típusból. A 706 RTO modellek sajátossága volt a vezető melletti ajtó nélküli ülés, valamint az alacsony belső magasság, amitől kissé kisbuszos jellege volt a járműnek.