Merci kukás, ami gázzal megy

Econic NGT Euro 6

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.25. 12.00

Egy évvel a felfrissített modell bemutatása után, a Mercedes-Benz előállít az Econic gázos hajtású változatával.

Egy hónapos közelségbe került a hannoveri IAA haszonjármű-kiállítás, így nem csoda, ha szépen lassan már minden gyártó kiterítette az asztalra az ütőkártyáit, azaz azokat az újdonságokat, amelyekért érdemes lesz kilátogatni Európa egyik legnagyobb járműipari expójára. A Mercedes-Benz néhány napja arról tájékoztatta a Vezess.hu -t, hogy a szeptember 25 és október 2 között megrendezendő kiállításon az Econic kukásautó gázos verzióját is bemutatja a nagyközönség előtt. Nem ez lesz azonban az Econic NGT európai premierje, ugyanis a modell épp ezen a múlt hétvégén volt látható első ízben Svédországban, egy nemzetközi kiállításon. 

Figyelembe vették a korábbi tapasztalatokat

Az új Euro 6-os motorral szerelt, valamint áttervezett fülkével készülő Econic-ot alig egy évvel ezelőtt mutatta be a német gyártó. A megújult modellről a Vezess.hu is részletesen beszámolt. A piaci igényeket felmérve a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy elkészíti a modellfrissítésen átesett típus környezetbarát hajtással készülő változatát is, mely megfelel a legszigorúbb kibocsátási normáknak. Az új Econic NGT-ben egy teljesen új motor dolgozik, melynek kifejlesztésénél a korábbi gázhajtású változatokban alkalmazott technológiát vették alapul. Az Euro 6-os szabvány bevezetése előtt a Mercedes legalább 1400 CNG-vel hajtott Econic-ot értékesített.
Új CNG-motor
Az új M 936 G sűrített földgázzal működő motort a mérnökök a 7.7 literes OM 936-os turbódízeles erőforrás alapjaira építették. A kizárólag CNG-vel üzemelő motor 302 lóerős (222kW) teljesítményre képes 1200 newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett. Az előzetes számítások alapján az alternatív üzemanyaggal közlekedő Econic több mint 20 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki dízeles társaival szemben.

 
Megnövelt teherbírás
A Mercedes az új motorral mintegy 400 kilogrammal tudta növelni a hasznos teherbírást, ugyanis az M 936 G majdnem fele olyan könnyű, mint a hagyományos hajtással működő változata. Igaz, a hasznos teherbírás növeléséhez nagy mértékben hozzájárultak az újonnan kifejlesztett szénacél gáztartályok is, melyek a jármű két oldalán találhatóak speciális, biztonsági dobozokban.

Az új Econic NGT természetesen nemcsak hulladékszállítós felépítményben lesz kapható. A Mercedes tájékoztatása szerint a közepes teherbírású CNG-vel hajtott teherautó két-, illetve háromtengely változatban lesz elérhető 18-26 tonna közötti össztömegű változatokkal. A jövendőbeli ügyfelek kétféle fülkemagasság közül választhatnak majd: a Mercedes 1745 milliméteres, valamint egy extra alacsony 1295 milliméter belmagassággal rendelkező kabinnal kínálja az Econic NGT-t.
 

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.