Új Scania a finnektől

OmniExpress 320 LE

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.23. 12.00

Nagy érdeklődés övezi a Scania új városközi kialakítású autóbuszát, mely Finnországban készül.

A Vezess.hu tavaly adott hírt arról, hogy végleg megszűnik a finn Scala buszok gyártása. A mosolygós autóbuszokként is emlegetett háromtengelyes, részben alacsonypadlós járművekből 2001 és 2013 között összesen 900 darabot értékesített a Lahti. A Scaniával együttműködő finn autóbuszgyártó tavaly adta át az utolsó 37 darabot a Helsinkinek. A cég azért döntött így, mert elsősorban a svéd gyártóval közösen készülő típusokra kíván koncentrálni, ezért előtérbe helyezte az OmniExpress gyártását.

A Scania típuskínálata június közepén új modellel bővült, melyet kifejezetten a skandináv piacra szánnak, ahol jelentős igény mutatkozik a városközi kivitelű, részben alacsonypadlós autóbuszokra. A Finnországban készülő Scania OmniExpress 320 LE a svédek szerint méltó utódja lehet a Lahti Scala-nak, ugyanis a finnek által korábban gyűjtött tapasztalatok figyelembe vételével építették még. Az alacsony belépésű háromtengelyes modell a Scania 6×2-es kerékképletű KxxxUB-típusjelű alvázára épül. Az OmniExpress 320 LE 14,5 illetve 14,8 méter hosszú, a kéttengelyes kivitel hossza pedig 12,5-13 méter között van. A motorok teljesítménye pedig 320-360 lóerő között mozog.

A modell kialakítása teljes mértékben megfelel a finn tömegközlekedési vállalat, a Helsingin Bussiliikenne Oy igényeinek. Helsinkiben az autóbuszok túlnyomó része háromtengelyes, melyeknél a harmadik ajtó általában egyszárnyú. Az utastérben kétoldali, dupla üléssoros elrendezés az uralkodó és csak a második ajtóval szemben van peron a babakocsival és a kerekesszékkel utazók számára. Az utastér ilyen jellegű kialakítása azonban nem minden modellnél előnyös, hiszen míg az Ikarus E94-esek és a Lahti Scalák esetében működött, addig az újonnan vásárolt Volvo 8700-esek szűkösnek bizonyultak.

A dízel, biodízel és etanollal is üzemeltethető OmniExpress 320 LE-re már most jelentős igény mutatkozik. Júniusi bemutatása óta már több mint hatvan darabra érkezett megrendelés a Scaniához. A Helsinkiben közlekedő prototípusról pedig kedvező visszajelzéseket kapott a közlekedési vállalat a finnektől.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.