Gyártásban az új Mercedes Vito

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 12.00

Tegnap legördült a gyártószalagról az első megújult Vito. Időközben az is kiderült, mennyit fogyaszt.

A Vezess.hu július végén számolt be részletesen a megújult Vito paramétereiről. A Mercedes kis-haszonjárművét tegnap óta gyártják a spanyolországi Vitoriában. Az első példány szerelőszalagról történő legördülése kapcsán a német gyártó újabb adatokat közölt a Vitóról. Az egyik legfontosabb információ a megújult modell fogyasztása, mely a Tourer és a Kawa kivitel esetében 6,8-5,7 liter körül alakul 100 kilométerre vetítve. Mindez vegyes, tehát városi és országúti üzemanyag-felhasználást takar, ennek megfelelően az országúti még kedvezőbb is lehet. Mindamellett a 2,5-ről 3,2 tonnára emelt megengedett össztömeggel rendelkező furgon dízelfogyasztása 5,7 l/100 km körül alakul.


A Mercedes szerint az új Vito beszerzési ára alacsony, legalábbis Németországban, ugyanis 17 990 eurót, vagy megközelítőleg 5 millió 440 ezer forintot kell érte letenni az asztalra, plusz az adókat persze. Mindezért rengeteg mindent kap a vásárló. A Vito az első olyan középkategóriás kis-haszonjármű, mely háromféle hajtási móddal: elsőkerék-, hátsókerék-, valamint összkerékhajtással rendelhető. Emellett a modell számos vezetéstámogató rendszerrel rendelhető.

A Mercedes-Benz 190 millió eurót fektetett a spanyolországi üzem fejlesztésébe annak érdekében, hogy elindíthassa az új Vito sorozatgyártását. A vitoriai gyárból nemcsak a hagyományos európai piacokra szállítanak majd, hanem innen elégítik ki az USA-ból érkező megrendeléseket is. A Sprinter után a Vito a második legfontosabb globális modell a Mercedes számára, ezért nagy reményeket fűznek  a megújult modell piaci szerepléséhez. A korábbi változatokból mintegy 1,2 millió darabot értékesítettek világszerte.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.