Civilek a fakivágások ellen

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.17. 12.00

Civil szervezetek közös levelet írtak a BKK-nak, hogy ne vágjanak ki fákat az 1-es villamos meghosszabbítása miatt.

A civil szervezetek azt kérik a Budapesti Közlekedési Központtól, hogy úgy építsék meg az 1-es villamos Etele úti szakaszát, hogy ne kelljen kivágni az út középső fasorát. A közös felhívást egyenesen Vitézy Dávidnak a BKK vezérigazgatójának címezték. A levél aláírói között van a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), valamint a Védegylet. A szervezetek haragját az váltotta ki, hogy a jelenlegi  tervek szerint az építkezés során összesen 120 darab nagy lombozatú fát irtanának ki.

A környezetvédelem iránt elkötelezett szervezetek ugyan üdvözlik a villamos meghosszabbítását, ugyanakkor elfogadhatatlannak tartják a nagy mennyiségű faáldozatot. Az 1-es villamos vonalának dél-budai bővítése miatt a Szerémi úton eddig már 37 darab, hat méter széles lombkoronával rendelkező fát vágtak ki, a Hengermalom úton pedig a középső fasor helyére kerülő vágányok miatt összesen 25 darab fa sorsa pecsételődött meg. A civil szervezetek a még meglévő fák védelmére szólítják fel a BKK-t, arra hivatkozva, hogy egy esetleges pótlás során még évtizedekig tartana a fák megerősödése.

Álláspontjuk szerint megoldható lenne, hogy úgy épüljön meg a villamosvonal az Etele úton, hogy a fák is megmaradjanak. A középső fasor két oldalán egy közös villamos- és autóbuszsávot lehetne létesíteni, a szélső közúti sávok pedig, amelyeket most autóparkolásra használnak, közúti sávként működhetnének. A parkolást a szélső fasorok fái között lehetne biztosítani, természetesen egyidejűleg a fák fizikai védelmével.

Kommentek

  • Eddie

    “A középső fasor két oldalán egy közös villamos- és autóbuszsávot lehetne létesíteni”
    Ja. A felsővezetéket meg rögzítsék mindjárt a törzsükhöz.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.