Felújítják a Combino villamosokat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.14. 10.00

Felújítják a 2006 óta Budapesten közlekedő Siemens Combino villamosokat, több fő alkatrészük is megújul.

Az első jármű 2006 márciusában érkezett, egy év elteltével pedig mind a negyven jármű forgalomba állt, ezek az elmúlt nyolc évben összesen 17,7 millió kilométert teljesítettek. Egy szerelvény átlagosan 444 ezer kilométert futott, és elérték az első nagyjavítás időpontját.

Mivel a Combino egyes részegységei külön-külön, eltérő időpontban is javíthatók, a BKV szakaszokra bontotta a felújítást. A hidraulika-rendszert nyolcéves korban, az ajtórendszert tíz év után, a hajóműveket 12 évente kell felújítani.

A mostani felújítás során a járművek forgóvázai, fék- és hajtásrendszere, vontatómotorjai, egyes vázszerkezeti elemei, valamint vonószerkezetei és áramszedői újulnak meg. A negyven jármű becsült felújítási költsége 3,5 milliárd forint, az átfutási idő két és fél év. A munkák a negyedik negyedévben kezdődhetnek el.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Iceman.

    Számomra egy kicsit meglepő, hogy ilyen alacsony futásteljesítmény mellett már nagy felújításra szorulnak ezek a szerelvények. Alig félmillió kilométert mentek eddig. Aztán a cikkben egymásnak ellentmondó állítások szerepelnek, pl. a második bekezdésben azt írja, hogy a hajtóművek 12 évente felújítandók, aztán a harmadikban meg azt, hogy a jelen felújítási ciklusban megújul az is. Akárhogy számolom ez még csak 8 év.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.