Az alacsony nyomás okozza a defektek 90%-át

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.09. 12.00

A Continental számításai szerint a helytelen abroncsnyomás évente több százezer forintos terhet ró az üzemeltetőkre.

Az üzemeltetési költségek évek óta nagy fejtörést okoznak a fuvarozó vállalatoknak. Felmérések tucatjai mutatnak rá, hogy ebben a szegmensben a kiadások csökkentése lehet a siker egyik kulcsa. A Continental által kifejlesztett abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, a ContiPressureCheck hozzájárul a fuvarozók költségeinek csökkentéséhez, valamint a biztonságosabb és gazdaságosabb üzemeltetéshez.

Egy kicsi is számít
Elég, ha az abroncsban az előírtnál csak egy kicsivel alacsonyabb a nyomás, máris megváltoznak a rugalmassági jellemzői, így jelentősen lerövidül az élettartam. A kereskedelmi fuvarozásban részt vevő gépjárművek átlagosan 12 százaléka közlekedik az előírtnál alacsonyabb abroncsnyomással és az esetek többségében – elsősorban a megfelelő felügyelet hiányában – a nyomáscsökkenés folyamatos. Ez okozza a defektek több mint 90 százalékát.

Ha a gumiabroncsban túl magas a nyomás, akkor az a tervezettnél gyorsabban vagy egyenetlenül kopik. Ennek szintén az a következménye, hogy az abroncsot a vártnál korábban le kell cserélni. Nagyobb flottákkal dolgozó vállalkozásoknál ezek a problémák több millió forinttal növelhetik meg a költségeket, ami a profit rovására megy. Az előírtnál alacsonyabb nyomás növeli a gumiabroncs gördülési ellenállását. A Continental számításai szerint évi 310 000 forint többletkiadást okoz (403 forintos literenkénti gázolajárral számolva) minden egyes járműnél a helytelen abroncsnyomás egy nehéz kategóriás kamionokból álló flottában.

Pontos adatok
A ContiPressureCheck valós idejű adatokat szolgáltat az abroncsok nyomásáról és hőmérsékletéről a sofőröknek, akik szükség esetén azonnal reagálni tudnak. A rendszer egy 2 cm hosszú és kevesebb mint 20 g súlyú szenzorból és egy feldolgozóegységből áll. Előbbit a futófelület belsejében kell rögzíteni. Abroncscsere esetén az érzékelő néhány mozdulattal áthelyezhető az új abroncsba. Az akkumulátor élettartama 6 év vagy körülbelül 600 000 km. A rendszert kiegészíti a jármű vázán elhelyezett vevőegység, valamint a sofőrkabinban az adatokat megjelenítő kijelző. A ContiPressureCheck minden teherautó- és gumiabroncs-márkával képes együttműködni.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.