A BKV megválik egyik autóbuszgarázsától

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.08. 12.00

A BKV szerint az egyik buszgarázs bérbe adására a kiszervezések miatt van szükség. A VEKE szerint azonban felmerül hűtlen kezelés gyanúja.

Nemrég jelent meg a felhívás a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) honlapján arról, hogy a közlekedési társaság bérbe adná, vagy adott esetben értékesítené valamelyik autóbuszgarázsát. A fővárosi cég azonban meglepő módon nem határozott meg konkrét összeget sem a bérlés, sem pedig az értékesítés terén, ami így önmagában kétségeket ébreszthet az eljárás tisztaságára vonatkozóan.
Ajánlatokat várnak
A BKV Zrt. a Fővárosi Közgyűlés április 30-án elfogadott üzleti tervére hivatkozva döntött az autóbusz garázsok hasznosításáról. A fővárosi közlekedési társaság ajánlatokat vár a több mint 10 hektáros cinkotai, a 11,2 hektáros dél-pesti, a 7,3 hektáros óbudai, valamint az 5,5 hektáros kelenföldi garázsra. Utóbbihoz 3000 négyzetméternyi út is tartozik. A telephelyek bekerítettek, azokon iroda és műhely épületek, szerelőcsarnokok, szociális épületek, autómosó berendezések, üzemanyagtöltők, valamint jelentős nagyságú, az autóbuszok tárolására szolgáló burkolt területek találhatók.

Megkerestük a BKV-t a telephelyek hasznosításával kapcsolatban, mely arról tájékoztatta a Vezess.hu -t, hogy a lépésre azért van szükség, mert a járatkiszervezések miatt jelentősen csökkent a BKV buszágazatának teljesítménye. A társaság indoklása szerint jelenleg Budapesten megközelítően 1200 autóbusz közlekedik, melyek meghatározó részének üzemeltetéséért egészen a közelmúltig a BKV felelt. Azonban az új buszüzemeltetési modell következményeképpen a BKV Zrt. teljesítménye az utóbbi időszakban mintegy 300 járművel csökkent.

Jól kipucolták a 65 éves szerelőgarázst a nyílt napra hiszen még busz is alig maradt benne

Mindenért a kiszervezés felelős?
Sőt, várható, hogy a további kiszervezések miatt, valamint a jövőre bizonyosan mérséklődő villamospótlási feladatok miatt ez a teljesítmény még további 100 busszal csökken. Ez azt jelenti, hogy a BKV teljesítménye közel egyharmaddal zsugorodik, ami miatt az öt garázsból (a troligarázs az ötödik) egy feleslegessé válik. A BKV indoklása szerint a jelenlegi ajánlatkérés csak a döntés előkészítését segíti. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elítéli a BKV telephely hasznosítási akcióját. Az egyesület szerint a mostani lépés egyszerűen nem indokolt, emellett arra hívja fel a figyelmet, hogy a korábbi telephelyek értékesítésével kapcsolatban rendőrségi nyomozás is volt.

“Egy újabb telephely bezárásával csak a költségek nőnének, ráadásul az önkormányzat vagyonvesztést szenvedne el. Ez a helyzet felveti a hűtlen kezelés lehetőségét. A leghatározottabban tiltakozunk az autóbuszos közlekedés jelenleg alkalmazott BKK-s szétverése ellen. Amikor a BKK indult, nem ez volt a feladat, időközben azonban kissé átértelmezték a szakmai javaslatokat. Ami ma folyik, az már nem támogatható, az káros a városra és az utasokra nézve.” – nyilatkozta magazinunknak a Dorner Lajos, a VEKE elnöke.

A VEKE szerint a BKV-nak már csak öt garázsa maradt, amelyek már így sem elegendőek Budapest lefedésére, ami miatt óriásira nőttek a rezsimenetek. Emiatt a BKV buszoknak így is rengeteg utat kell megtenniük kiálláskor, valamint a garázsba való visszatéréskor.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.