Jól vizsgázott az elekromos Škoda

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 14.00

Megállta a helyét első nemzetközi tesztjén a Škoda saját fejlesztésű elektromos járműve.

Az elmúlt időszakban Lengyelország egykori fővárosában tesztelték a Škoda elektromos buszát. A próbafutásokra a város vezetősége azért volt nagyon kíváncsi, mert a tervek szerint hamarosan a turisták által gyakran látogatott történelmi városnegyedekben null-emissziós zónát alakítanak ki. Az elmúlt három hónapban a jármű két, átlagosan 12 kilométer hosszú útvonalon közlekedett rendszeresen. A krakkói közlekedési vállalat, az MPK Kraków tájékoztatása szerint a cseh elektromos autóbuszt egyszer sem kellett félreállítani nagyobb meghibásodás miatt.

Mintha csak egy busz szimulátor lenne, pedig nem: ez a Škoda Perun műszerfala

A Škoda tavaly mutatta be környezetbarát autóbuszát, a Perunt. A jármű elnevezése a “Pure Electric RUNner” vagyis a “tisztán elektromos hajtással közlekedő” angol kifejezésből kapta nevét. A nagyteljesítményű akkumulátorokkal szerelt autóbusz motorjának teljesítménye 160 kilowatt, a jármű hatótávolsága pedig 150 kilométer. Az akkumulátorok töltése napközben gyorstöltővel is végezhető, ami mindössze 50 percet vesz igénybe. Este az energiatárolók töltése hagyományos módon viszont több óráig is eltarthat.
A szóló kivitelű, 12 méter hosszú, háromajtós autóbusz összesen 80 utas szállítására alkalmas, végsebessége pedig 70 kilométer/óra. A cseh cég jól bevált kasztnihoz, a lengyel gyártmányú Solaris Urbino 12-eshez nyúlt a Perun kifejlesztésekor. A munkálatok során a Škoda lényegében csak a hajtásláncban érvényesítette saját elképzeléseit, ezért az utastér belső elrendezése és a jármű külső megjelenése a sorozatgyártásban készülő Urbino színvonalát tükrözi.

A Perun-t most tesztelték először Lengyelországban

A jármű első nemzetközi tesztjét több próbafutás előzte meg Csehországban, így májusban például Opavában, majd júniusban Opavában és Zlínben, azt követően pedig Liberecben próbálhatta ki az utazóközönség. A Škoda évente mintegy kétszáz millió koronát fordított eddig az elektromos valamint hibrid hajtás fejlesztésére. A cseh gyártó azért invesztál ennyit az alternatív hajtás vonzóbbá tételére, mert szeretne a trolibuszokhoz hasonló sikereket elérni a környezetbarát autóbuszok piacán Közép-Európában.

Az alábbi videón megnézheted működés közben a cseh elektromos buszt.

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.