Jól vizsgázott az elekromos Škoda

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 14.00

Megállta a helyét első nemzetközi tesztjén a Škoda saját fejlesztésű elektromos járműve.

Az elmúlt időszakban Lengyelország egykori fővárosában tesztelték a Škoda elektromos buszát. A próbafutásokra a város vezetősége azért volt nagyon kíváncsi, mert a tervek szerint hamarosan a turisták által gyakran látogatott történelmi városnegyedekben null-emissziós zónát alakítanak ki. Az elmúlt három hónapban a jármű két, átlagosan 12 kilométer hosszú útvonalon közlekedett rendszeresen. A krakkói közlekedési vállalat, az MPK Kraków tájékoztatása szerint a cseh elektromos autóbuszt egyszer sem kellett félreállítani nagyobb meghibásodás miatt.

Mintha csak egy busz szimulátor lenne, pedig nem: ez a Škoda Perun műszerfala

A Škoda tavaly mutatta be környezetbarát autóbuszát, a Perunt. A jármű elnevezése a “Pure Electric RUNner” vagyis a “tisztán elektromos hajtással közlekedő” angol kifejezésből kapta nevét. A nagyteljesítményű akkumulátorokkal szerelt autóbusz motorjának teljesítménye 160 kilowatt, a jármű hatótávolsága pedig 150 kilométer. Az akkumulátorok töltése napközben gyorstöltővel is végezhető, ami mindössze 50 percet vesz igénybe. Este az energiatárolók töltése hagyományos módon viszont több óráig is eltarthat.
A szóló kivitelű, 12 méter hosszú, háromajtós autóbusz összesen 80 utas szállítására alkalmas, végsebessége pedig 70 kilométer/óra. A cseh cég jól bevált kasztnihoz, a lengyel gyártmányú Solaris Urbino 12-eshez nyúlt a Perun kifejlesztésekor. A munkálatok során a Škoda lényegében csak a hajtásláncban érvényesítette saját elképzeléseit, ezért az utastér belső elrendezése és a jármű külső megjelenése a sorozatgyártásban készülő Urbino színvonalát tükrözi.

A Perun-t most tesztelték először Lengyelországban

A jármű első nemzetközi tesztjét több próbafutás előzte meg Csehországban, így májusban például Opavában, majd júniusban Opavában és Zlínben, azt követően pedig Liberecben próbálhatta ki az utazóközönség. A Škoda évente mintegy kétszáz millió koronát fordított eddig az elektromos valamint hibrid hajtás fejlesztésére. A cseh gyártó azért invesztál ennyit az alternatív hajtás vonzóbbá tételére, mert szeretne a trolibuszokhoz hasonló sikereket elérni a környezetbarát autóbuszok piacán Közép-Európában.

Az alábbi videón megnézheted működés közben a cseh elektromos buszt.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.