Két közös generációt értek meg a közepes méretű furgonok a FIAT és a PSA Peugeot Citroën együttműködésben. Nemrég a Toyota ProAce társult hozzájuk

Két közös generációt értek meg a közepes méretű furgonok a FIAT és a PSA Peugeot Citroën együttműködésben. Nemrég a Toyota ProAce társult hozzájuk


Már két éve sejteni lehetett, hogy a FIAT kiszáll az együttműködésből a PSA Peugeot Citroënnel és a Scudo utódát új alapokra helyezi. Saját modell kifejlesztésére kár is áldozni a kisteherautók között, így a FIAT a Renault-val szerződött az új Scudo gyártására.

A Traficból lesz a Scudo

2016-tól a franciaországi Sandouville-ben készül az újdonság. A várható darabszám az Automotive News Europe adatai szerint 30 000 db/év. A típus a Renault Trafic egy verziója lesz, amelynek alapjait a francia furgon adja, de designja eltér majd az eredetitől. Arról nincs információnk, hogy a motorokat a FIAT adja-e saját autójához vagy dCi-dízelek hajtják majd a Scudót.

Egyedül nem megy

Eddig is Franciaországban készült a Scudo, de a PSA-csoport Sevel Nord üzemében

Eddig is Franciaországban készült a Scudo, de a PSA-csoport Sevel Nord üzemében


Haszonjárművet a legnagyobb piaci szereplőknek sem érdemes egyedül gyártaniuk. A Fiorino a FIAT török leányvállalatánál Citroën Nemo és Peugeot Bipper néven is készül.

A Doblo testvérmodelljét, a Combót szintén a FIAT gyártja az Opel számára. A maximum 3,5 tonnás kategóriában a FIAT Ducatónak francia testvérmodelljei vannak, a Citroën Jumper és a Peugeot Boxer.

Európában, ahol az újautó-vásárlók jól felszerelt, modern technikájú és igényes autókat várnak el, a személyautókon sokkal kisebb az árrés, mint a könnyű haszonjárműveken. A profit nagy részét hozó kisteherautók a túlélés zálogai az érintett márkák számára.