A gyorshajtás a legnagyobb gond a teherautóknál is

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.30. 14.00

Közel hétezer teherautót ellenőriztek rendőrök három nap alatt Magyarországon. A gyorshajtás a legnagyobb gond.

7196 tehergépkocsit és 598 autóbuszt ellenőriztek a rendőrök a Truck & Bus elnevezésű európai közlekedésbiztonsági akcióban július 22-24. között.  A háromnapos országos akció során 1225 jármű esetében állapítottak meg jogsértést.

A gyorshajtás a legnagyobb gond a teherautóknál is 1
A teherjárművek esetében a legjellemzőbb szabálysértés a gyorshajtás volt, 358 jármű esetében a vezető túllépte a megengedett legnagyobb sebességet – derül ki a rendőrség adataiból. A tehergépkocsi-vezetők ellenőrzésén 10 esetben merült fel alkoholfogyasztás gyanúja, 120 esetben a járművezető nem használta a biztonsági övet.

Azonnali közlekedési korlátozást 12 tehergépkocsi esetében kellett elrendelni. A vezetési- és pihenőidővel kapcsolatos szabályszegések miatt 61 esetben, a jármű-, illetve rakománybiztonsággal kapcsolatban 236 esetben, míg a menetokmányokkal kapcsolatos jogsértések miatt 135 esetben intézkedtek. A veszélyes anyagok szállításával kapcsolatos szabályok megszegése miatt 8 esetben jártak el.

Az autóbuszok ellenőrzése során 3 esetben merült fel, műszaki, illetve 7 esetben menetokmányokkal kapcsolatos hiányosság, háromszor pedig gyorshajtás miatt kellett eljárniuk az egyenruhásoknak.

A rendőrség által nem részletezett, egyéb jogsértés miatt a tehergépjárművek és autóbuszok tekintetében összesen 332 esetben történt rendőri intézkedés.

Forrás: Police.hu

Kommentek

  • Jozscsi

    Nem igazán értem, hogy a 90 km/h-s sebességre (megengedett 80 helyett) miért szab ki bírságot a rendőrség? A személyautósok meg a megengedett 130 helyett 150-ig még benne vannak a tűrésben. Néhány országban már felemelték a megengedett sebességet 90 km/h-ra. Az új kamionok ráadásul 80 km/h-nál többet zabálnak, mint 85-90-nél. A legtöbb kamion 90 km/h-ra van limitálva. Igaz ez a legjobb bevételi forrás. A modern traffipaxok meg teljesen automaták, így a fakabátok munkaidőben ki bírják pihenni magukat.

  • hova

    Azért,mert a kamionok többsége -mértem!-110-l közlekedik, egyre szemtelenebb módon. Ha egyszer 80-l lehet menni, akkor nincs mese! A 150-s szgk. nincsenek bent a tűrésben, maximum néha e felett mérnek a rendőrök. Éppen ma borult meg egy benzinszállító az m7-n. Éppen ideje lenne megzabolázni a tehergépkocsikat és kamionokat.

  • HunterDok

    Kedves hova.Szerinted azért borult meg 1 tök egyenes szakaszon mert 90-el ment?Agyrém!!!Az,hogy te bemértél 1 kamiont 110-el akkor már mind annyival megy?Nekem még nem sikerült bemérnem egy szerencsétlen kamiont sem 110-el.

  • subtotal

    Jozscsi: ha nem állítják meg a helyszínen, akkor 90-ért nem kap bírságot, ha igen (mint itt) akkor meg igen. Hasonló a szgk-k esetében a 150 is.
    Az objektív felelősség csak egy bizonyos sebesség fölött lép életbe, ez 100km/h alatti korlát esetén 15km/h (plusz a mérőeszköz pontatlansága, ez kb 2-3km/h), 100 vagy afeletti korlát esetén pedig 20km/h.
    Azaz 90-es szakaszon egy szgk-val óra szerint 110km/h beleférhet, feltéve, ha utána nem állítják meg, mert ha igen, akkor helyszíni birságolás van, nem pedig az objektív alapján – nem – megy a csekk.

  • HakapesziM

    “Azért,mert a kamionok többsége -mértem!-110-l közlekedik, egyre szemtelenebb módon. Ha egyszer 80-l lehet menni, akkor nincs mese!”

    Ökör. Kamion nem megy 110 – et sík úton, bármilyen fogadást állok. 90 – re le vannak szabályozva. 13 éve kamionozom, mit mértél te, és mivel?

    Senki megy 80 – at, 85 – 90 – et megyünk, óriási vakmerőség belátom, nagyon meredek. A rendőrség Európa szerte nem feszegeti a 90 – et. Most nálunk rájöttek, ezzel lehet keresni.

  • Kempelen

    Hakapeszi! Sajnos el vagytok szemtelenedve. Leszarjátok a szabályokat, úgyhogy rendben van ez így. Majd elkussoltok és akkor békén hagynak titeket! Minden héten autópályázok és minden alkalommal legalább két kollégád előz a tilalom ellenére.
    Leszarom, ha nem bírod a stresszt, amit a másik követése okoz, akkor keress más melót.

  • HakapesziM

    “Hakapeszi! Sajnos el vagytok szemtelenedve. Leszarjátok a szabályokat, úgyhogy rendben van ez így. Majd elkussoltok és akkor békén hagynak titeket! Minden héten autópályázok és minden alkalommal legalább két kollégád előz a tilalom ellenére.”

    Én is előzök. Mikor bevezettük, mondta a szakma, hogy nem lesz jó. Bevezették, ha megfognak, kifizetem, mit tehetek. Előzni önmagában nem veszélyes. Nem is balesetveszély miatt vezették be.

    “Leszarom, ha nem bírod a stresszt, amit a másik követése okoz, akkor keress más melót.”

    Tán a vezetési stresszt akarod bemutatni nekem? Nem a stresszről van itt szó, hanem arról, hogy így nem mindig lehet hozni a korábbi átlag sebességet, és az ingadozó sebesség – vonatozás – miatt nagyobb a fogyasztás. És hangsúlyozom, előzni önmagában – ott, ahol korábban még lehetett, de most nem – nem veszélyes. Éjszaka lehet is.

    De a témához még: nem a gyorshajtás a legnagyobb probléma a kamionok részéről. A legnagyobb probléma az áttekinthetetlen szabályozás (vezetési és pihenőidők)és a súlyos parkolóhiány egész Európában.

    Én vezettem már kb. 1.7 millió kilométert, de senki nem fog meggyőzni arról, hogy 85 – 90 – nel menni – többel a kamionok 99,9 % – a nem megy sík úton – bármilyen veszélyt jelent a 80 – hoz képest. Legyen 90 a limit! Gyárilag a legtöbb ennyire van korlátozva, sehol nem szólnak érte Nyugaton sem. (veszélyes áru kivétel).

    A balesetek 90 % – át nem kamionok okozzák. A benzines benézett valami építkezést, félrerántotta, megborult. Tudni kell, hogy az üzemanyagos tartálykocsik viszont szigorúan 80 – ra vannak korlátozva. Tehát ez speciel nem gyorshajtásos baleset volt.

  • subtotal

    Kempelen, a dolog ott kezdődött, hogy az úrvezetők itthon nem bírták a stresszt, a fidesz meg híven magához hozott egy 1 bites szabályt.
    Az autópályák a nemzet gazdasági ütőerei, egy kamion előzése sokkal fontosabb, mint hogy nekünk szgk vezetőknek ne kelljen a tempomatot ki be kapcsolni.

  • hova

    Hakapeszi-válogasd meg a szavaidat, ha kamionsofőr vagy, akkor is!!

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.