Elöl hajt, hátul hajt a Mercedes új furgonja

Mercedes-Benz Vito

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.29. 09.00

Kétféle tengelytávval, három eltérő hosszal, háromféle kivitelben, első- és hátsókerék-hajtással lépett színre a Mercedes kis-haszonjárműve.

Ragaszkodik hagyományaihoz a Mercedes: az új generációs Vito megjelenésében egyértelműen hordozza magán elődje jegyeit, ugyanakkor a múltidéző forma csalóka: az új furgon közegellenállási együtthatója a műfajban igen jónak számító 0,32, a tizennégy centiméteres hosszgyarapodás pedig, amely mindhárom karosszériahossznál (4895 mm, 5140 mm és 5370 mm) érvényes, elsősorban az újszerű, gyalogosbarát orrkialakításnak köszönhető. 

Egy haszonjárműnél persze nem ezek a legfontosabb paraméterek: a Vito háromféle össztömegű kivitelben (2,8, 3,05 és 3,2 tonna) választható. A hasznos terhelést a Fordnál korábban már alkalmazott megoldással javították:a kisebb motorok és karosszériák elsőkerék-hajtású kivitelben kérhetők, így a 3,05 tonnás modell is csaknem 1,29 tonnával terhelhető. A hátsókerék-hajtású, 3,2 tonnás típus hasznos teherbírása 1369 kg. 
Nem csak a rakományra, az utasokra is figyelt a Mercedes. A fülkében javult a helykínálat, az ergonómia és az anyagminőség. A vezetőtámogatási felszereltség helyenként személyautós szintet üt meg, ami nem is csoda, hiszen a dobozos és duplafülkés kivitelek mellett személyszállítóként (Vito Tourer) is rendelhető a jármű. 
Utóbbi akár nyolc légzsákkal (köztük újdonságként hátsó függönylégzsákkal) és komfortosra hangolt futóművel büszkélkedhet. Minden verzión alapfelszerelés az adaptív ESP, a vezető elbóbiskolására ügyelő rendszer, a keresztszél hatását ellensúlyozó rendszer, valamint az abroncsnyomás-felügyelet. Opcióként olyan tételek rendelhetők, mint az aktív parkolástámogatás, a holttérfigyelés, vagy a sávban tartó asszisztens.
Egyedülálló módon adaptív fényelosztású LED-es fényszórók is kérhetők a Vitóhoz. Ami az erőforrásokat illeti, a keresztben beépített, kompakt, 1,6 literes dízelmotor 88 lóerős (109 CDI) és 114 lóerős (111 CDI) kivitelben is rendelhető. A hátsókerék-hajtással kínált, 2,15 literes dízel 136 (114 CDI), 163 (116 CDI) és 190 (119 BlueTEC) lóerős változatban kapható. Utóbbi a kategória első Euro 6-os motorja, és alapkivitelben 7G-Tronic automata váltó társul hozzá. Ez a váltó minden nagymotoros verzióhoz megrendelhető. 
A motorok átlagos üzemanyag-fogyasztása mintegy 20 százalékkal kisebb az előző modellhez képest; a karbantartási periódus 24 hónap vagy 40 000 km.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.