Jöhetnek a hibrid Volvók Budapestre

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 09.00

Aláírták a megállapodást a hibrid üzemű Volvók szállításáról, így hamarosan megjelenhetnek a környezetbarát autóbuszok Budapesten.

A Vezess.hu áprilisban már beszámolt arról, hogy a BKK megállapodást kötött egy alvállalkozóval 28 darab hibrid busz forgalomba állításáról. A dízel-elektromos hajtású járművek jövendőbeli üzemeltetőjét, a T&J Busz Projekt Kft.-t közbeszerzési pályázaton választották ki. A tenderen a Volánbusz alvállalkozójaként is tevékenykedő cég a Volvo 7900-as csuklós kivitelű autóbusszal indult. A T&J Busz Projekt Kft. tegnap aláírta az autóbuszok megvásárlásáról szóló szerződést a Rábával, ugyanakkor az előzetes tervekkel ellentétben némileg később, jövő év elején találkozhat a fővárosi utazóközönség a környezetbarát csuklósokkal.
A Volvo néhány év alatt piacvezető lett a párhuzamos hibrid technológiát alkalmazó autóbuszaival. A 7900-as hátsó részében 5 literes, Euro 6-os szabványú, 240 lóerős dízelmotor és 150 kilowattos erőforrás található. Az energia tárolására szolgáló akkumulátorokat a második tengelyhez közel helyezték el, ennek köszönhetően a 18 méter hosszú jármű súlyelosztása aránylag egyenletes lett. A jármű 154 utas szállítására alkalmas, mely 4 hellyel többet jelent a korábban gyártott dízel változathoz képest.

A többi Volvo hibridhez hasonlóan a csuklós 7900-as egy párhuzamos technológiát alkalmaz, melyben az elektromos- és a dízelmotort együttesen, vagy akár külön-külön is igénybe lehet venni az autóbusz hajtásához. A buszmegállókba való beálláshoz például csendesebb, füstmentesebb üzemet biztosít az elektromos erőforrás. Ahogy a hasonló technikát alkalmazó buszoknál, úgy ennek a járműnek a hajtásrendszere is akkumulátorokban tárolja el a fékezéskor felszabaduló energia egy részét. A technológiának köszönhetően az autóbusz 30 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki a dízel üzemű modellekhez képest.

A buszokat magas megbízhatóság és élettartam,  emellett akár 39 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-felhasználás, 40-50 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátást, valamint csendes, elektromotoros indulás jellemzi. 2010 óta a svéd gyártó több mint ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített összesen huszonegy országban. Budapesten ezek a példányok lesznek az első menetrend-szerinti forgalomban közlekedő hibrid autóbuszok.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.