Nullszériás elektromos buszok Kölnnek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 12.00

Németország a jelek szerint nagy jövőt lát a tisztán elektromos üzemű járművekben. Köln nullszériás elektromos buszok beszerzéséről döntött.

A kölni közlekedési vállalat, a KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe) nemrég tisztán elektromos hajtású autóbuszok beszerzéséről döntött. A társaság képviselői összesen nyolc darab, alacsonypadlós, csuklós kivitelű autóbusz megvásárlásáról írt alá megállapodást a holland VDL Bus&Coach vezetőivel. A történet érdekessége, hogy a szerződésben szereplő típus egyelőre csak papíron létezik, viszont mindez a KVB-t a jelek szerint cseppet sem zavarja, sőt. A közlekedési vállalat teljes mértékben bele fog szólni a járművek kivitelezésébe és gyártásába éppen azért, hogy úgymond teljesen “KVB-specifikus” buszok születhessenek.

A németek által rendelt elektromos busz a VDL Citea SLFA 18 méteres változatának alapjaira épül majd, a hajtást pedig várhatóan a Citea Electric-ből kölcsönzik majd. A modell ugyanakkor nem hétköznapi típus lesz, hiszen a németek határozott elvárása, hogy a jármű a BRT, vagyis a gyorsforgalmú zártpályás rendszerben történő közlekedésre alkalmas legyen.

Ennek megfelelően a busz belső terét úgy alakítják ki, hogy lehető legyen a gyors utasáramlás. Emellett a járműveket  széles utasajtókkal, kerékvédő borításokkal, valamint sötétített oldalablakokkal gyártják majd. Bár a modellek a Citea formavilágát képviselik majd, az borítékolható, hogy a buszok megjelenése összetéveszthetetlenül BRT-s lesz. Az első ajtó pedig mindössze egy szárnyból áll majd, köszönhetően annak, hogy az autóbuszokat rendkívül tágas vezetőfülkékkel szerelik össze. Az első példányokat várhatóan 2015 nyarán és őszén tesztelik, a teljes mennyiséget pedig 2016 elején veheti át a KVB.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.