Nullszériás elektromos buszok Kölnnek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 12.00

Németország a jelek szerint nagy jövőt lát a tisztán elektromos üzemű járművekben. Köln nullszériás elektromos buszok beszerzéséről döntött.

A kölni közlekedési vállalat, a KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe) nemrég tisztán elektromos hajtású autóbuszok beszerzéséről döntött. A társaság képviselői összesen nyolc darab, alacsonypadlós, csuklós kivitelű autóbusz megvásárlásáról írt alá megállapodást a holland VDL Bus&Coach vezetőivel. A történet érdekessége, hogy a szerződésben szereplő típus egyelőre csak papíron létezik, viszont mindez a KVB-t a jelek szerint cseppet sem zavarja, sőt. A közlekedési vállalat teljes mértékben bele fog szólni a járművek kivitelezésébe és gyártásába éppen azért, hogy úgymond teljesen “KVB-specifikus” buszok születhessenek.

A németek által rendelt elektromos busz a VDL Citea SLFA 18 méteres változatának alapjaira épül majd, a hajtást pedig várhatóan a Citea Electric-ből kölcsönzik majd. A modell ugyanakkor nem hétköznapi típus lesz, hiszen a németek határozott elvárása, hogy a jármű a BRT, vagyis a gyorsforgalmú zártpályás rendszerben történő közlekedésre alkalmas legyen.

Ennek megfelelően a busz belső terét úgy alakítják ki, hogy lehető legyen a gyors utasáramlás. Emellett a járműveket  széles utasajtókkal, kerékvédő borításokkal, valamint sötétített oldalablakokkal gyártják majd. Bár a modellek a Citea formavilágát képviselik majd, az borítékolható, hogy a buszok megjelenése összetéveszthetetlenül BRT-s lesz. Az első ajtó pedig mindössze egy szárnyból áll majd, köszönhetően annak, hogy az autóbuszokat rendkívül tágas vezetőfülkékkel szerelik össze. Az első példányokat várhatóan 2015 nyarán és őszén tesztelik, a teljes mennyiséget pedig 2016 elején veheti át a KVB.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.