Az Uljanovszki Autógyár 1966-ban kezdte el az UAZ-452 kisbusz gyártását, amelyet a Magyar Honvédség is rendszeresített, főleg híradó, tűzszerész, utász és orvosi alakulatoknál. Azóta is gyakran feltűnik a civil életben, például az önkéntes tűzoltók, erdészek, vadászok, mezőgazdasági munkások közkedvelt járműve.
A képeken látható páncélozott UAZ-t a típus platós változatából (452D) készítették, és bár első ránézésre ügyesen megbújik a forma, ha végiglapozzátok a képeket, fény derül a “titokra”. A két UAZ-452D alapjain nyugvó rettenet az ukrajnai Luhanszk régióban fog ellátni határvédelmi feladatot, hiszen manapság Ukrajnában a keleti határnál folyó konfliktus miatt minden segítségre szükség van.
A kézifegyverek lövedékeinek ellenálló járműveket a Nyikolajevszki Mozdonyjavító Üzem dolgozói építették és ajándékozták a határőrség számára, amit természetesen teszteltek “bevetés” előtt – mindössze 10 napra volt szükség, hogy a népszerű platós “harci szekérré” változzon. 
Az plusz súly alaposan megdolgoztatja a négyhengeres, 2445 köbcentis, 70 lóerős benzinmotort, de a készítők azt állítják, mozgékony maradt az UAZ. 
Az ukrán-orosz helyzetre való tekintettel egyébként a mozdonyjavító üzem tovább folytatja a munkát, jelenleg két Kamaz teherautó védelmének megerősítésén dolgoznak teljes erőbedobással.