A tömegközlekedés olykor-olykor más-más kihívás elé állítja a buszgyártókat. A svéd Scaniának például 20 darab olyan autóbuszt kellett szállítania Indonéziába, melyek sok mindenben eltérnek a hagyományos városi buszoktól. A gyorsforgalmú zárt pályás (BRT) rendszerben közlekedő autóbuszokat mindkét oldalt három-három utasajtóval látták el, ugyanakkor a jobbkormányos járműveken bal oldalt külön ajtót építettek be a buszsofőr számára. Ez a megoldás egyébként a turistabuszok világát idézi, nem beszélve arról, hogy a járművezető pozíciója is a távolsági buszokban megszokott magasságba került.

A hatalmas, osztatlan szélvédővel ellátott járművek elölnézetből egyébként sem hasonlítanak a szokványos városi autóbuszokra, igaz, a szélvédő felett elhelyezett útvonalkijelző azért sejtetni enged valamit azok valódi alkalmazási területéről. Az Euro 6-os motorral szerelt, sűrített földgázzal (CNG) közlekedő járműveket a nemrég alapított PT TransJakarta vásárolta. A közlekedési társaságnál korábban már forgalomban volt egy tesztautóbusz, a cég a kedvező tapasztalatokon felbuzdulva döntött a Scaniák beszerzéséről.

A 18 méter hosszú, magaspadlós autóbuszok 140 utas szállítására alkalmasak, ebből 44 ülőhely áll rendelkezésre. Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy az ajtók nem érnek a karosszéria aljáig, a megoldás – hasonlóan a hannoveri villamosokhoz – lehetővé teszi, hogy az utasok közvetlenül a megemelt peronról léphessenek az autóbuszba, így gyakorlatilag az utasáramlás hasonlóan gyors, mint az alacsonypadlós buszok esetében.

Jakartában 1994-ben épült meg az első BRT-útvonal, jelenleg az indonéziai város 12 zárt pályás folyosóval rendelkezik, melynek hosszúsága eléri a 200 kilométert. Jövőre a város két újabb útvonallal bővíti a BRT-rendszert, melyen 500 autóbusz közlekedik nap, mint nap 350 ezer utast szállítva összesen. A most beszerzett buszokat a TransJakarta annak ellenére Euro 6-os motorral rendelte meg, hogy Indonéziában csak az Euro 2-es kibocsátási norma számít a legszigorúbb értéknek.