Percenként 30 méter

Új aszfaltmaró gépek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.11. 12.00

Egy teherautó esetében mindez nagyon kevés lenne, de az új aszfaltmaró gépeknél rendkívül jó értéknek számít.

A Magyar Közút 2013-ban indította azt a fejlesztési programját, amelynek célja a társaság gép- és eszközparkjának megújítása. A program keretein belül négy darab WIRTGEN W 100i típusú önjáró aszfaltmaró gépet szerzett be a cég, összesen 307 millió forint értékben. A nagyteljesítményű gépekkel hatékonyabban és gyorsabban lehet elvégezni az útpályák elhasználódott felső rétegének eltávolítását, előkészítve ezzel az új burkolat részére a felületet.
A gépek marási szélessége 1 méter, míg a marási mélység egy munkamenettel 0 és 30 centiméter között állítható. A tömegük egyenként meghaladja a 15 tonnát, munkasebességük pedig elérheti akár a percenkénti 30 métert is. Újdonság, hogy a marás során keletkezett szálló por mennyisége egy vízpermetező egység segítségével csökkenthető. A berendezés hidrosztatikus hajtású és tömörgumi kerekeken gördül. A gépeket a Magyar Közút kaposvári, salgótarjáni, szegedi és veszprémi mérnökségeire szállították ki.

 

A nagyteljesítményű aszfaltmarógép egy géplánc első egysége, amelynek munkája során a régi útburkolati réteg eltávolítása történik. A technológiai sorban ezután következik az új aszfaltréteg leterítését végző önjáró aszfaltterítő gép, majd a végső tömörítést és simítást az úthengerek végzik el. Utóbbi két egység beszerzése is folyamatban van, így két új finisherrel és 15 darab vibrációs hengerrel bővül a társaság eszközparkja.

Kommentek

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.