DanubeTruck Magyarország Kft veszi az Iveco Magyarország Kft-től annak kereskedelmi tevékenységét, tehát az importot és az értékesítést is, jelentették be egy szerdai sajtóbeszélgetésen. Az új cég végezheti a jövőben az Iveco haszonjárművek, könnyű és nehéz teherautók valamint autóbuszok értékesítését idehaza.

Jelentős piaci növekedést remél Mészöly Tamás, a DanubeTruck managere

Jelentős piaci növekedést remél Mészöly Tamás, a DanubeTruck managere


A DanubeTruck a járművek forgalmazása mellett a szervizelésért és az alkatrészek ellátásáért is felel majd. Az új értékesítő cég jövőre 500 jármű eladását tervezi legalább 6,6 milliárd forint értékben. Ennek megfelelően a társaság a könnyű teherautóknál 4,1 százalékos piaci részarányt 10 százalékra, míg a nehéz haszonjárművekét 2-ről 12 százalékra szeretné növelni.

Új kereskedői hálózatot hoznak létre, amely az egész országra kiterjedően tevékenykedik majd. Az azonnal átvehető új gépkocsik mellett a DanubeTruck vonzó árakon kínál nagy mennyiségű használt és cserejárművet is. A cég ősszel egy szerviz és alkatrész akcióval indítja tevékenységét.

A DanubeTruck a Pappas-csoporthoz tartozik, melynek részesedése az összefonódás után 55 százalékra nő az eddigi 43 százalékról, így a cégcsoport megerősíti vezető helyét a kis és nagy haszonjárművek magyarországi piacán. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megítélése szerint azonban ez nem vezet a verseny jelentős csökkenéséhez. Egyrészt azért, mert a hazai közepes haszonjármű piacon további három jelentős piaci részesedésű vállalkozás is jelen van (MAN, DAF és a Renault), másrészt pedig a Pappas-csoport márkái és az Iveco nem tekinthetők egymás közeli versenytársainak.

A turistabuszok piacán az eddigi mintegy 30 százalékról 40 százalék körülire emelkedik a Pappas-csoport részesedése, azonban a GVH álláspontja szerint ez sem jár a verseny jelentős csökkenésével, mivel az érintett piacon további négy, viszonylag jelentős részesedéssel rendelkező vállalkozás van még jelen. A Pappas-csoport fő tevékenysége Magyarországon a Mercedes, a KIA és a Fiat típusú gépjárművek kiskereskedelmi forgalmazására, alkatrész-ellátására és szervizelésére terjed ki.

A régióban a magyarországi Iveco-értékesítés dobogós helyen áll. Az olasz gyártó egyébként egy nagy ipari multi, a CNH Industrial kezében van, melynek a múlt évi árbevétele 33,8 milliárd euró volt. A cég a világon 12 márkát állít elő 62 gyárával, amelyekben összesen 71 ezer főt foglalkoztat. A CNH profilja a közúti járműgyártás mellett a mezőgazdasági, az építőipari és a speciális – tűzoltó, katonai – járművek előállítása, de forgalmaz hajtásláncokat is.