Alacsonypadlós kukásautó a franciáktól

Renault D Access

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 12.00

A Renault Trucks bemutatta új, alacsonypaldós városi áruszállító modelljét, melynek fordulóköre a személyautókat is meghazudtolja.

A Rába tűzoltóautók gyártásában is érdekelt francia cég tavaly mutatta be teljesen megújított haszonjármű-kínálatát. Az új  Renault Trucks modellek számos régi típust küldtek nyugdíjba és nemcsak megjelenésükben, hanem a műszaki tartalom terén is teljesen megújultak. Bár a munka nagy részét még 2013-ban elvégezte a Renault, mégis maradt még erre az évre még egy-két betömni való lyuk a típuskínálaton. Ennek köszönhető, hogy a franciák csak nemrég dobták piacra a kis- és közepes teherbírású D-széria alacsonypadlós változatát, a D Access-t.

A D Access-t elsősorban hulladékszállítós kivitelben kínálja a Renault Trucks. Az aszfalttól az első lépcsőhöz viszonyított távolság mindössze 43,5 centiméter, oldalsó ajtói pedig legalább 80 fokban nyithatók. Ezen paraméterek gyors ki- és beszállást tesznek lehetővé, mely ideális városi áruszállítóvá varázsolja a D Accesst-t. A vezetőfülke tulajdonképpen egy hatalmas nagy kocka, melynek tetejére szerencsére jutott némi anyag a légterelés érdekében, de való igaz, a kukásautók nem éppen a folytonos száguldásról híresek, így ezen járművek esetében kisebb hangsúly esik a légellenállásra.

Az  üléspozíció a gyalogosokkal van egy szinten, emellett a szélvédő 220 fokos kilátást biztosít, így a D Access-szel sokkal biztonságosabb lehet a közlekedés lakott területen. A síkpadlótól számolva, a fej fölötti térrel együtt a fülke belső magassága legalább 2 méter, így nem kell görnyedezni az utasoknak, ha valamiért fel akarnak állni. Az új fejlesztésű vezetőülésen pedig egy hárompontos biztonsági öv védi a vezetőt egy elkerülhetetlen baleset esetén.

A 6×2-es hajtásképletű, 2,29 méter széles jármű fordulóköre mindössze 6,6 méter, ami nagyon jó értéknek számít kategóriájában. Az elektronikusan kormányzott hátsó tengely ugyanakkor jobb manőverezhetőséget biztosít a sofőr számára. A D Access stabilitásához pedig az új fejlesztésű légrugós rendszer is hozzájárul. A modellben Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő DT8-as motor dolgozik, mely 280 valamint 320 lóerős változatban áll a megrendelők rendelkezésére. 

Az Allisontól érkező automataváltó üresbe teszi magát abban az esetben, ha a teherautó áll és a sofőr nem csinál semmit. A Renault Trucks számos változatban kínálja a D Access közepes teherbírású teherautót. Az 5,8 tonna önsúlyú jármű összese 16 féle tengelytávval, valamint 3,25 -től egészen 8,78 méteres hosszúságig áll a felhasználók rendelkezésére.

Kommentek

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.