A BKK és a BKV döntésének köszönhetően a korábbi 3 darab után újabb 15 alacsonypadlós busz érkezhet Budapestre, így folytatódhat a Magyarországon készülő buszok térhódítása a fővárosban. Az autóbuszok beszerzése a BKK által biztosított forrásokból valósul meg, a végső összeszerelést, valamint az üzemeltetést a BKV végzi majd.
Az Ikarus V127 típusú, tizenkét méter hosszú, szóló kivitelű autóbuszokat korszerű, a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő dízelmotorok hajtják. A buszok vételára 52 millió forint, mely további összesen 3,5 millió forintos anyagbeszerzéssel (festék, akkumulátor, gumi) és körülbelül 2,5 millió forint értékű, a BKV által elvégzett végső összeszerelési és fényezési munkával egészül ki, mely így kedvező végső beszerzési árat jelent.
Alkatrészek dobozból
A Magyar Autóbuszgyártó Kft. által gyártott Ikarus autóbuszok kísérleti projektben, úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban készülnek. A PKD-megoldás lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját gyártja le, a többi elemet pedig alkatrész formájában, dobozokban adja át a BKV-nak. A végső összeszerelést, valamint a fényezést és a belső tér kialakítását a fővárosi közlekedési vállalat szakemberei végzik. Ezzel a módszerrel az új buszok költséghatékonyabban készülnek komplett jármű vásárlásához képest, ezenkívül a jármű kialakítása a fővárosi utasigényekre szabható.

További előnye a megoldásnak, hogy a gyártásban részt vevő személyzet olyan tapasztalatokkal gazdagodik, mely a későbbi karbantartást is megkönnyíti. Emellett az új technológiák elsajátításával más típusoknál is alkalmazható tudásra tesz szert. A saját gyártású jármű iránt kialakul az elköteleződés, ez pedig stabil alapot teremt a gondos üzemeltetéshez.
Kedvező tapasztalatok 

A BKK és a BKV közötti közszolgáltatási szerződés beruházási programja alapján már elkészült első 3 alacsonypadlós szóló Ikarus Budán állt forgalomba. A kelenföldi üzemegységnél lévő új járművek eddig összesen több mint 4400 kilométert tettek meg, mintegy 326 órás hasznos üzemidő alatt és ebből csak 3 kisebb olyan meghibásodás fordult elő, amely menetkimaradást vagy az érintett jármű lecserélését eredményezte.

Az eddigi tapasztalatok tehát kedvezőek, melyet figyelembe véve született döntés a további 15 darab Ikarus beszerzéséről. Az első három jármű üzemeltetése kapcsán szerzett tapasztalatokat a gyártó már felhasználja a következő szériánál és a kisebb hiányosságokat javítja, orvosolja.