Újabb Ikarusok érkeznek Budapestre

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 09.00

Újabb 15 darab vadonatúj Ikarus autóbusz állhat forgalomba Budapesten idén. A korábbiakhoz hasonlóan ezeket is a BKV szereli össze.

A BKK és a BKV döntésének köszönhetően a korábbi 3 darab után újabb 15 alacsonypadlós busz érkezhet Budapestre, így folytatódhat a Magyarországon készülő buszok térhódítása a fővárosban. Az autóbuszok beszerzése a BKK által biztosított forrásokból valósul meg, a végső összeszerelést, valamint az üzemeltetést a BKV végzi majd.
Az Ikarus V127 típusú, tizenkét méter hosszú, szóló kivitelű autóbuszokat korszerű, a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő dízelmotorok hajtják. A buszok vételára 52 millió forint, mely további összesen 3,5 millió forintos anyagbeszerzéssel (festék, akkumulátor, gumi) és körülbelül 2,5 millió forint értékű, a BKV által elvégzett végső összeszerelési és fényezési munkával egészül ki, mely így kedvező végső beszerzési árat jelent.
Alkatrészek dobozból
A Magyar Autóbuszgyártó Kft. által gyártott Ikarus autóbuszok kísérleti projektben, úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban készülnek. A PKD-megoldás lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját gyártja le, a többi elemet pedig alkatrész formájában, dobozokban adja át a BKV-nak. A végső összeszerelést, valamint a fényezést és a belső tér kialakítását a fővárosi közlekedési vállalat szakemberei végzik. Ezzel a módszerrel az új buszok költséghatékonyabban készülnek komplett jármű vásárlásához képest, ezenkívül a jármű kialakítása a fővárosi utasigényekre szabható.

További előnye a megoldásnak, hogy a gyártásban részt vevő személyzet olyan tapasztalatokkal gazdagodik, mely a későbbi karbantartást is megkönnyíti. Emellett az új technológiák elsajátításával más típusoknál is alkalmazható tudásra tesz szert. A saját gyártású jármű iránt kialakul az elköteleződés, ez pedig stabil alapot teremt a gondos üzemeltetéshez.
Kedvező tapasztalatok 

A BKK és a BKV közötti közszolgáltatási szerződés beruházási programja alapján már elkészült első 3 alacsonypadlós szóló Ikarus Budán állt forgalomba. A kelenföldi üzemegységnél lévő új járművek eddig összesen több mint 4400 kilométert tettek meg, mintegy 326 órás hasznos üzemidő alatt és ebből csak 3 kisebb olyan meghibásodás fordult elő, amely menetkimaradást vagy az érintett jármű lecserélését eredményezte.

Az eddigi tapasztalatok tehát kedvezőek, melyet figyelembe véve született döntés a további 15 darab Ikarus beszerzéséről. Az első három jármű üzemeltetése kapcsán szerzett tapasztalatokat a gyártó már felhasználja a következő szériánál és a kisebb hiányosságokat javítja, orvosolja.

Kommentek

  • istu

    Tetszik!

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.