Az első járműveket a műszaki átadás-átvételt követően várhatóan még ezen a héten, a második kontingenst pedig a tervek szerint a jövő hét végén szállítja Budapestre a BKV Zrt. A 12 busszal együtt nyár végére összesen 49 gázüzemű busz áll forgalomba a dél-pesti térségben.


Ezúttal 2004-2006 között gyártott, teljesen alacsonypadlós, a kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállására is alkalmas buszok érkeznek a svájci Lausanne-ból a fővárosba. A járművek futásteljesítménye alacsony, darabonként körülbelül 6,5 millió forintba kerültek. A 12 méter hosszú buszok felszereltsége tartalmazza a klímát.

A buszokat átalakítják a budapesti közlekedéshez: elektronikus jegykezelőkkel és a FUTÁR utastájékoztató rendszerrel látják el őket, továbbá égszínkék fényezést is kapnak. A BKK szerint a beszerzések egy buszra számított teljes költsége honosítással együtt nagyjából megegyezik azzal, mintha a 18-19 éves buszok vázát újítanák fel. A használt buszok beszerzése nem az új buszok forgalomba állítását helyettesíti, hanem a régiek szükségszerű felújítását váltja ki, ez teszi lehetővé a 20 évesnél idősebb buszok selejtezését.

A BKK szerint a fejlesztés a járatkimaradások számának csökkentéséhez is hozzájárul, ezzel magyarázható, hogy az 1990-es évek vége óta nem látott szintre, mintegy 75 százalékkal csökkent az autóbusz-ágazatban a műszaki hibából eredő járatkimaradás.