Buszokat bérelne a BKV

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.01. 12.00

A Fővárosi Közgyűlés tegnap engedélyezte a BKV-nak, hogy buszokat béreljen. A 4-es metrót viszont nem hosszabbítják meg.

A BKV által kidolgozott hétfői előterjesztés szerint a vállalat 56 szóló, 86 csuklós és 10 elektromos üzemű buszt állított volna forgalomba tartós bérlet formájában. Ezt azonban a Fővárosi Közgyűlés elutasította, ezért a BKV drasztikusan csökkentette a javaslatban szereplő járművek számát. Az újabb előterjesztés már csupán 75 autóbusz tartós bérletéről szólt, azzal a feltétellel, hogy legalább 5 járműnek elektromos hajtásúnak kell lennie. A testület erre már 18 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett rábólintott.
A Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója szerint az autóbuszok bérlésével nem növekedne tovább a cég adósságállománya, hanem egyenesen csökkenne. A buszbérlés azonban még korántsem számít lefutott ügynek, hiszen a közbeszerzés eredménye visszakerülne a közgyűlés elé, és ha az a feltételeket nem tartja megfelelőnek, akkor a szerződés kilencven napon belül költségmentesen felmondható. Vitézy Dávid, a BKK vezetője szerint a megoldást a BKV magas adósságállománya teszi szükségessé.

A közlekedési társaság ugyanis 2003 és 2009 között 78 milliárd forint adósságot halmozott fel, ezért már nem jutna bankkölcsönhöz új buszok beszerzésére. Ugyanakkor egy, a BKV-val kötött szolgáltatási szerződés elegendő garanciát jelent a bérbeadóknak arra, hogy a pénzintézetek finanszírozzák a buszbeszerzéseket. A testület arról is döntött, hogy a BKK 54,6 millió forintból 54 új várakozóhellyel bővíti a margitszigeti északi parkoló kapacitását a meglévő zöldterületek megóvása mellett, valamint 190 millió forintból ügyfélközpontot alakít ki a cég a Határ úton.

A Fővárosi Közgyűlés tegnap a fentiek mellett elfogadta Budapest 2014 és 2030-ra vonatkozó közlekedésfejlesztési stratégiáját. Az elképzelésekben nincs benne a 4-es metró Bosnyák térig történő meghosszabbítása, ellenben a készítők Káposztásmegyerig vinnék a felszínen az elaggott 3-as metrót. A BKK emellett érdemben szinte semmit sem tenne a dél-budai közlekedés fejlesztésért leszámítva az 1-es villamos meghosszabbítását.

Kommentek

  • DTF

    4-es metró így xart sem ér, 3-asra nem lesz pénz, a többi meg minek :) városvezetés 2.0 :)

  • Kempelen

    Te biztosan betömetted volna a 4-es metró lyukát mi?
    Szakértő.

  • husky

    Rjöttek amit már a BKK_nak is beírtam! A 3-as metró eleve Káposztásmegyerig volt tervezve, a 4-es metró meg baromság, mikro piri pénzből fel lehet újítani a 67-es villanyos vonalát meg összekötni a 24-essel. Csak nem kellett vóna okostojásokna feszedni a sínt a Keleti pályaudvar előtt és 4-es metró sem keleltt volna anynira, csak a 49-est hurokba kihozni az Etelén és vissza a Fehérvárin!
    Ha már beszakították az M1-es vonal tetejét, mért nem építettek oda új állomást, átszállást nyitva az 1-es villamosra! Na ennyit a hozzáértésről.
    A BKK-nak szolgáltani kéne, nem buszokat gyártani, kisszériában garázstuning szinten!

  • Kempelen

    Az nem a BKV aminek szolgáltatni kellene?

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.