A BKV által kidolgozott hétfői előterjesztés szerint a vállalat 56 szóló, 86 csuklós és 10 elektromos üzemű buszt állított volna forgalomba tartós bérlet formájában. Ezt azonban a Fővárosi Közgyűlés elutasította, ezért a BKV drasztikusan csökkentette a javaslatban szereplő járművek számát. Az újabb előterjesztés már csupán 75 autóbusz tartós bérletéről szólt, azzal a feltétellel, hogy legalább 5 járműnek elektromos hajtásúnak kell lennie. A testület erre már 18 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett rábólintott.

A Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója szerint az autóbuszok bérlésével nem növekedne tovább a cég adósságállománya, hanem egyenesen csökkenne. A buszbérlés azonban még korántsem számít lefutott ügynek, hiszen a közbeszerzés eredménye visszakerülne a közgyűlés elé, és ha az a feltételeket nem tartja megfelelőnek, akkor a szerződés kilencven napon belül költségmentesen felmondható. Vitézy Dávid, a BKK vezetője szerint a megoldást a BKV magas adósságállománya teszi szükségessé.

A közlekedési társaság ugyanis 2003 és 2009 között 78 milliárd forint adósságot halmozott fel, ezért már nem jutna bankkölcsönhöz új buszok beszerzésére. Ugyanakkor egy, a BKV-val kötött szolgáltatási szerződés elegendő garanciát jelent a bérbeadóknak arra, hogy a pénzintézetek finanszírozzák a buszbeszerzéseket. A testület arról is döntött, hogy a BKK 54,6 millió forintból 54 új várakozóhellyel bővíti a margitszigeti északi parkoló kapacitását a meglévő zöldterületek megóvása mellett, valamint 190 millió forintból ügyfélközpontot alakít ki a cég a Határ úton.

A Fővárosi Közgyűlés tegnap a fentiek mellett elfogadta Budapest 2014 és 2030-ra vonatkozó közlekedésfejlesztési stratégiáját. Az elképzelésekben nincs benne a 4-es metró Bosnyák térig történő meghosszabbítása, ellenben a készítők Káposztásmegyerig vinnék a felszínen az elaggott 3-as metrót. A BKK emellett érdemben szinte semmit sem tenne a dél-budai közlekedés fejlesztésért leszámítva az 1-es villamos meghosszabbítását.