Hidrogénnel hajtott áruszállítók

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 12.00

Skócia harmadik legnépesebb városa, Aberdeen a jelek szerint komoly jövőt remél a hidrogénnel hajtott járműveknek.

Múlt héten a város képviselői egy konferencián mutatták be azt a két áruszállítót, melyek a hagyományos üzemanyagok helyett hidrogén-dízel vegyes üzemben közlekednek. Az Euro 5-ös motorokkal szerelt, átalakított Ford Transitok feladata lesz, hogy Skóciában népszerűsítsék a környezetbarát hajtást. Aberdeenben egyéb iránt már 10 darab hidrogénnel hajtott busz közlekedik, de a város célja a lehető leghatékonyabban kiaknázni a hidrogénhajtásban rejlő lehetőségeket.

A H2ICED-rendszerrel szerelt áruszállítókat kettős, hidrogén-dízel üzemű motorokkal gyártották. A vezetőfülkében pedig egy speciális egység található, melynek feladata, hogy összegyűjtse a fogyasztással és a megtett úttal kapcsolatos adatokat, melyeket egy USB-csatlakozó segítségével bármikor le lehet tölteni. A kettős üzemű Ford Transitok tapasztalatait felhasználva tovább tökéletesíthető a H2ICED-rendszer, melynek köszönhetően az áruszállítás terén is nagyobb szerephez juthat a hidrogén üzemanyagként történő felhasználása.

A brit Revolve által fejlesztett rendszer lényege, hogy a motor indítása dízellel történik és amikor az erőforrás eléri normál üzemi hőmérsékletét, a H2ICED hidrogént adagol az üzemanyagba. A két üzemanyag aránya ugyanakkor nem kötött, ugyanis működés során az üzemanyag akár 95 százaléka hidrogénből, valamint 5 százalék dízelből is állhat. A dízel legmagasabb aránya ugyanakkor csak 60 százalék lehet 40 százalékos hidrogénfelhasználás mellett.

A kettős üzemű Transitok 90 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki a hagyományos üzemű járművekhez képest. A környezetbarát furgonok hatótávolsága 240 kilométer, melynek növelésén jelenleg is dolgozik a Revolve.

Kommentek

  • husky

    A hidrogénnal csak az a gond, hogy kissé problémás tankolás és az előállításához is áram kell, nem is kevés. Azt sem látjuk, hogy esetleg milyen negatív környezeti terhelést okozna, mondjuk pár száz millió hidrogén üzemű jármű, vítgőzt eregetve. Mindennapos monszun agyba-főbe?

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.