Új autóbusz Győrből

Credo Econell CiTY Euro 6

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.28. 12.00

Győr hallatán általában mindenkinek az Audi jut az eszébe, pedig működik ott magyar autóbuszgyár is.

Megkezdte utasforgalmi tesztjét az első Euro 6-os motorral szerelt Credo autóbusz. A magyar gyártmányú Credo Econell CiTY-t a következő napokban a győri közlekedésben, a Kisalföld Volán utasainak részvételével tesztelik a cég szakemberei. A tesztautóbusz a legmodernebb FPT (Fiat Powertrain Technologies) gyártmányú, Euro 6 emissziós besorolású dízelmotorral készült, amely a korábbi, Euro 5-ös szabványhoz képest megközelítőleg feleannyi szilárd-részecskét és ötödannyi nitrogén-oxidot bocsát ki.

A Credo Econell CiTY motorjához egy új generációs ZF EcoLife automata sebességváltó kapcsolódik, amely speciális szoftverével valós időben igazítja a váltás dinamikáját az út jellemzőihez. Az alacsony saját tömeg és a legfrissebb fejlesztéseket magában foglaló hajtáslánc várhatóan érzékelhető üzemanyag-megtakarítást biztosít majd a modell konkurenseihez képest. A jármű az új motoron és sebességváltón túl harmadik generációs, elektronikus fékrendszerrel készült.

Az Euro 6-os szabvány ugyan már év elejétől érvényben van, a magyar autóbuszgyártók kissé megkésve reagáltak a kötelező normák teljesítésére. Mint ismeretes nemrégiben készült el a Webasto-Molitus S91-es Euro 6-os változata is. A Kravtex-Kühne csoport munkatársai, a fejlesztést koordináló Szombath Imre főkonstruktőr vezetésével egy további, elővárosi Euro 6-os Inovell demo autóbuszt is megépítettek.

A járművek a gyári tesztelést követően több hónapos, intenzív futópróbákon vesznek részt. A komplex műszaki fejlesztési programban a motorgyártón kívül közösen dolgozik a sebességváltók gyártója, valamint a motor vezérlését és füstgázainak kezelését végző szoftverek beszállítója. A cégcsoport az új, Euro 6-os Credo autóbuszok szériagyártását a tervek szerint már az idei évben megkezdi.

Az Econell CiTY összesen 105 utas szállítására alkalmas, melyből 35 ülőhely áll rendelkezésre. A típusból jelenleg a pécsi Tüke Busz színeiben öt darab, a Kisalföld volánnál pedig egy darab autóbusz közlekedik, elővárosi változatából pedig 20 jármű a Volánbusznál van forgalomban.

Kommentek

  • kocogok

    Na még sok-sok ilyent! Ez az igazi munkahelyteremtés, nem a közmunka!
    Kéne még pár új telephely is, ahol gyártják! Meg az Ikarus is!

  • vándor

    Örömmel tölt el,hogy ujra van magyar busz,mely megállja a helyét európai utakon!Az Ikarus buszok is legendásak voltak,(lásd nem csak Magyarországon)de a világ több országában is népszerűek a mai napig is!Igaz megtépázta már az idő vasfoga,de a mai napig is közlekednek.Vajon elmondhatom majd ennyi idő után az M.A.N.buszokról is?

  • Moonline

    Kérdezem a cikkírót, ez a 49 darab hogy jött ki? 20 darab fut a Volánbusznál, 5 Pécsen, 1 db a KV-nél. Hol a többi?

  • husky

    Megkésve??? Naptár szerint lehet, de ne felejtsük már el, hogy szégyen gyalázat, de a hazaiaknak a túlélésért kell küzdeni és csak álom az a globális piac és költségvetés amivel a Volvo vagy MAN gazdálkodhat!! sokakat még mindíg irritál, hogy léteznek és nem adták fel!
    Legyünk minden hazai gyártmányra büszkék!

  • Moonline

    Igen, megkésve. Ami azt illeti rohadtul megkésve. Már több tízezer kilométeres teszteken kéne túl lennie az E6-os kocsiknak, ezek meg most mutatják be. Bravó.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.