Hónapokon át nyúzták a Transitot

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 12.00

A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vetette alá a vadonatúj Transitot. Mindössze hat hónap alatt tíz évnyi kemény munkavégzést szimuláltak.

Manapság kevés termék esetében számíthatunk arra, hogy 10 évnyi kemény használat után is kifogástalanul működnek, különösen akkor, ha folyamatosan extrém körülmények között kell teljesíteniük. A Ford hat hónapba sűrítette bele mindazt az igénybevételt, ami egy évtized alatt vár egy haszonjárműre. A tesztek során a prototípusok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, szélsőséges hőmérsékletek között. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen javították a modellt.
Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján, Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj dobozos áruszállítót, az önjáró alvázas kivitelt és a minibusz-változatot egyaránt 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, amelynek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak.

A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint ötezer alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon és 60 km/órás sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.
A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubajban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500 ezer kilométert teljesített.

A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén. A mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.
A vadonatúj Transit – a Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier modellekhez hasonlóan – megvásárolható az európai márkakereskedésekben.

Kommentek

  • péloday

    A gyártók 99% így csinálja, mi itt a hír ????

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.