Hónapokon át nyúzták a Transitot

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 12.00

A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vetette alá a vadonatúj Transitot. Mindössze hat hónap alatt tíz évnyi kemény munkavégzést szimuláltak.

Manapság kevés termék esetében számíthatunk arra, hogy 10 évnyi kemény használat után is kifogástalanul működnek, különösen akkor, ha folyamatosan extrém körülmények között kell teljesíteniük. A Ford hat hónapba sűrítette bele mindazt az igénybevételt, ami egy évtized alatt vár egy haszonjárműre. A tesztek során a prototípusok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, szélsőséges hőmérsékletek között. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen javították a modellt.
Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján, Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj dobozos áruszállítót, az önjáró alvázas kivitelt és a minibusz-változatot egyaránt 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, amelynek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak.

A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint ötezer alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon és 60 km/órás sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.
A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubajban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500 ezer kilométert teljesített.

A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén. A mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.
A vadonatúj Transit – a Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier modellekhez hasonlóan – megvásárolható az európai márkakereskedésekben.

Kommentek

  • péloday

    A gyártók 99% így csinálja, mi itt a hír ????

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.