Hónapokon át nyúzták a Transitot

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 12.00

A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vetette alá a vadonatúj Transitot. Mindössze hat hónap alatt tíz évnyi kemény munkavégzést szimuláltak.

Manapság kevés termék esetében számíthatunk arra, hogy 10 évnyi kemény használat után is kifogástalanul működnek, különösen akkor, ha folyamatosan extrém körülmények között kell teljesíteniük. A Ford hat hónapba sűrítette bele mindazt az igénybevételt, ami egy évtized alatt vár egy haszonjárműre. A tesztek során a prototípusok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, szélsőséges hőmérsékletek között. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen javították a modellt.
Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján, Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj dobozos áruszállítót, az önjáró alvázas kivitelt és a minibusz-változatot egyaránt 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, amelynek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak.

A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint ötezer alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon és 60 km/órás sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.
A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubajban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500 ezer kilométert teljesített.

A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén. A mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.
A vadonatúj Transit – a Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier modellekhez hasonlóan – megvásárolható az európai márkakereskedésekben.

Kommentek

  • péloday

    A gyártók 99% így csinálja, mi itt a hír ????

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.