Új CNG-kút nyílt a fővárosban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.26. 12.00

Tegnap átadták a BKV-buszok tankolására kialakított sűrített földgázos (CNG) töltőállomást.

A BKV tavaly 37 darab használt, CNG-üzemű Van Hool New A330-as megvásárlásáról döntött. A szóló kivitelű, teljes mértékben alacsonypadlós járművek első példányai tavasszal álltak forgalomba, augusztus végére pedig összesen 34 darab közlekedhet belőlük Budapesten. Az elsősorban a dél-pesti régióban dolgozó járművek utolsó példányai várhatóan az ősz elején állnak forgalomba. A Főgáz főképp ezen CNG-üzemű buszok kiszolgálására építette meg saját, Salgótarjáni úti telephelyén Budapest harmadik CNG-kútját. Az új buszok a szélvédőjükön elhelyezett piros CNG feliratos matricáról ismerhetők fel, mely a járművek hajtóanyagát jelöli.

A vállalat így tehermentesítheti a fővárosban működő CNG-kutakat, melynek köszönhetően gyorsabban tankolhatnak a személyautók a Kőbányai úti, valamit a Budaörsi úti töltőállomáson. A földgázüzemű buszok számára létesített CNG-kúton hamarosan az FKF 60 darab, szelektív hulladékgyűjtéshez használt teherautója is tankolhat majd. A Főgáz 80-90 millió forintot költött az új töltőállomás kialakítására, de ez az összeg 1-2 év alatt megtérülhet. A tervek szerint még idén átadhatják a negyedik CNG-töltőállomást Budapesten.

Az új CNG-töltőállomás technikailag is előrelépést jelent. A Kőbányai úton lévő első nyilvános CNG-kút kompresszora egy óra alatt 300 köbméter földgázt képes összesűríteni. Az újabb, a Budaörsi úton működő kút már 500 köbméteres óránkénti teljesítménnyel működik. A CNG-buszok számára átadott Salgótarjáni úton üzemelő kút ennél is több, óránként 1000 köbméter földgáz összesűrítésére képes, ezzel hatékonyan és gyorsan szolgálja ki a buszokat. A fővárosban egyébként másfél ezer CNG-hajtású jármű közlekedik, ezek évi 1,5 tonnával csökkentik a levegőbe kerülő szilárd részecskék mennyiségét.

A sűrített földgáz alkalmazása a kőolajszármazék üzemanyagokéhoz képest kevésbé szennyezi a környezetet, hiszen az ilyen buszok károsanyag-kibocsátása töredéke a hagyományos járművekének. Használatuk ráadásul olcsóbb is, valamint a csendesebb működés révén a zajszennyezés is mérsékeltebb. Egy ilyen autóbusz egy hasonló dízelüzeműnél 70 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással képes közlekedni. Ez a 37 darabos flotta összesen 26 tonnával kevesebb szállópor-szennyezést eredményez majd Budapesten, mint azt a régi dízelüzemű járművek tennék.

A kedvező felhasználási tapasztalatoknak köszönhetően a BKV újabb CNG-buszok beszerezésére írt ki tendert. Ősszel pedig a BKK egyik alvállalkozója 25 darab elektromos-dízel kombinált csuklós hibrid Volvót helyez forgalomba.

Kommentek

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.