Gőzerővel fejlesztenek az oroszok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 12.00

A Kamaz felpörgeti típuskínálatának megújítását. Persze mindez nem ment volna németek nélkül.

Tavaly ősszel adtunk hírt arról, hogy legördült a szerelősorról a Kamaz vadonatúj nyergesvonatója, melyet a Daimlerrel közösen fejlesztettek ki. A 5490-es modell ugyan 60 százalékban orosz beszállítóktól származó alkatrészeket tartalmaz, azonban bizonyos főegységek, így például a kabin, a motor és a hátsó tengely is a Daimler leányvállalatától, a Mercedestől érkezik. Részben ennek, részben pedig a tudatos járműfejlesztési koncepciónak köszönhető, hogy az új orosz modellek egyre magasabb, már-már európai színvonalat képviselnek. Igaz, az oroszok eleinte más irányban is gondolkodtak, hiszen a 2011-ben bemutatott nyergesvontató egyik prototípusának fülkéjét még a dél-koreai DMEC gyártotta.
A Naberezsnije Cselnyi-i gyártó a jelek szerint hosszútávon számol az új orosz-német együttműködésben készülő modellekkel. A tervek szerint a Kamaz számos új változat összeszerelését kezdi meg az év végig. A 2014 második felében gyártásba kerülő járművek főként a motorok teljesítménye, a fülkék kialakítása, valamint a műszaki tartalom terén térnek majd el az 5490-es nyergesvonatótól. Bizonyos modellek esetében pedig az automata sebességváltó is megjelenik a kínálatban.
A Kamaz az idei év legfontosabb lépéseként az új, nehéz kategóriás modellek piaci bevezetésére szánta el magát. Még augusztusban indulhat a 400 lóerős motorral szerelt, 65207-es típusszámot viselő, háromtengelyes, ponyvás teherautó összeszerelése. Emellett ugyancsak a nyár végén kezdődhet a 65205-os háromtengelyes, billencses típus gyártása is. A 6×4-es hajtásképletű, 26 tonna össztömegű teherautót a 65207-eshez hasonlóan hálófülkével is kínálja majd az orosz gyártó.

A Kamaz 65205-ös ugyan az 5490-es nyergesvontató formavilágát örökölte, a faceliftnek köszönhetően azonban kissé Scaniásra sikeredett.

Az új Kamaz nehéz teherbírású modellek ugyanakkor már az 5490-es modell faceliftes formavilágával készülnek majd. A Scania Streamline típusok vonalait idéző járművek emellett már nem német, hanem a Kamaz saját fejlesztésű erőforrásaival gördülnek le a jövőben a gyártósorról. Az új típusokat az oroszok várhatóan gázhajtású, valamint hibrid üzemű (dízel-elektromos vagy gáz-elektromos) változatban is elérhetővé teszik.

Kommentek

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.