Gőzerővel fejlesztenek az oroszok

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 12.00

A Kamaz felpörgeti típuskínálatának megújítását. Persze mindez nem ment volna németek nélkül.

Tavaly ősszel adtunk hírt arról, hogy legördült a szerelősorról a Kamaz vadonatúj nyergesvonatója, melyet a Daimlerrel közösen fejlesztettek ki. A 5490-es modell ugyan 60 százalékban orosz beszállítóktól származó alkatrészeket tartalmaz, azonban bizonyos főegységek, így például a kabin, a motor és a hátsó tengely is a Daimler leányvállalatától, a Mercedestől érkezik. Részben ennek, részben pedig a tudatos járműfejlesztési koncepciónak köszönhető, hogy az új orosz modellek egyre magasabb, már-már európai színvonalat képviselnek. Igaz, az oroszok eleinte más irányban is gondolkodtak, hiszen a 2011-ben bemutatott nyergesvontató egyik prototípusának fülkéjét még a dél-koreai DMEC gyártotta.
A Naberezsnije Cselnyi-i gyártó a jelek szerint hosszútávon számol az új orosz-német együttműködésben készülő modellekkel. A tervek szerint a Kamaz számos új változat összeszerelését kezdi meg az év végig. A 2014 második felében gyártásba kerülő járművek főként a motorok teljesítménye, a fülkék kialakítása, valamint a műszaki tartalom terén térnek majd el az 5490-es nyergesvonatótól. Bizonyos modellek esetében pedig az automata sebességváltó is megjelenik a kínálatban.
A Kamaz az idei év legfontosabb lépéseként az új, nehéz kategóriás modellek piaci bevezetésére szánta el magát. Még augusztusban indulhat a 400 lóerős motorral szerelt, 65207-es típusszámot viselő, háromtengelyes, ponyvás teherautó összeszerelése. Emellett ugyancsak a nyár végén kezdődhet a 65205-os háromtengelyes, billencses típus gyártása is. A 6×4-es hajtásképletű, 26 tonna össztömegű teherautót a 65207-eshez hasonlóan hálófülkével is kínálja majd az orosz gyártó.

A Kamaz 65205-ös ugyan az 5490-es nyergesvontató formavilágát örökölte, a faceliftnek köszönhetően azonban kissé Scaniásra sikeredett.

Az új Kamaz nehéz teherbírású modellek ugyanakkor már az 5490-es modell faceliftes formavilágával készülnek majd. A Scania Streamline típusok vonalait idéző járművek emellett már nem német, hanem a Kamaz saját fejlesztésű erőforrásaival gördülnek le a jövőben a gyártósorról. Az új típusokat az oroszok várhatóan gázhajtású, valamint hibrid üzemű (dízel-elektromos vagy gáz-elektromos) változatban is elérhetővé teszik.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.