Az I-Shift Dual Clutch tulajdonképpen két behajtó tengelyt és kettős tengelykapcsolót tartalmazó sebességváltó. Működésének lényege, hogy egyszerre két fokozat is kiválasztható és a tengelykapcsoló határozza meg, hogy éppen melyik aktív. Előnye, hogy a hajtóerő továbbításának megszakadása nélkül végezhető a fokozatváltás, így folyamatos a nyomatékleadás, továbbá a teherautó egyáltalán nem veszít sebességet a váltások alatt. 

Az I-Shift Dual Clutch a Volvo Trucks korábbi sebességváltójára, az I-Shiftre épül, de a szerkezet első felét teljesen új alkatrészek alkalmazásával tervezték át. “Vezetés közben olyan, mintha két sebességváltó állna a rendelkezésünkre. Amikor az egyik sebességváltó egyik fokozatában halad, a következő fokozat már elő van készítve a másikban. A kettős tengelykapcsolóval a hajtóerő továbbításának legkisebb megszakadása nélkül mennek végbe a fokozatváltások. Ennek eredményeként a motor nyomatékleadása folyamatos marad, és jelentősen javul a menetkényelem.” – jegyezte meg Astrid Drewsen, a Volvo Trucks hajtáslánc termékmenedzsere.

I-Shift Dual Clutch váltóval a jármű nem veszít sebességéből sebességváltáskor

Az I-Shift Dual Clutch különösen hatékony gyakori fokozatváltásokat igénylő körülmények között, például hegyvidéken, kanyarokkal és fordulókkal sűrűn tarkított útszakaszokon vagy sok körforgalmat és közlekedési lámpát tartalmazó városokon áthaladva. Az új sebességváltó emellett a mozgó és folyékony áruk szállításakor teremthet jelentős különbséget, mind például élőállatok szállítása, valamint tartályos fuvarok esetén. Mivel az észrevehetetlen fokozatváltások magában a rakományban is kisebb elmozdulásokat eredményeznek.
Az I-Shift Dual Clutch rendszerrel járó hatékony hajtóerő-továbbításnak köszönhetően kisebb az elakadás veszélye csúszós és egyenetlen utakon, például rönkszállítás közben. Az új sebességváltó 2014 őszétől rendelhető a 460, 500 és 540 lóerős teljesítményszintű Euro 6-os D13 motorokkal szerelt Volvo FH teherautókhoz.