Négytengelyes holland teherautók

Négy tengely, három modell

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.12. 12.00

Speciális feladatok ellátására alkalmas négytengelyes teherautókat mutatott be a DAF.

Nem a photoshop műve a fenti képen látható négytengelyes, narancsszínű DAF XF FTM nyergesvontató. Az eindhoveni gyártó az Euro 6-os kínálatának mintegy kiegészítéseként dobta piacra a szokatlan kinézetű teherautót. A DAF mindjárt három modellel is előállt, így a négytengelyes kamionokra vadászó üzemeltetők többféle hajtásképlet közül választhatnak.

Az új járművek kétféle kialakításban: két első, valamint két hátsó tengellyel, illetve egy első és három hátsó tengellyel állnak rendelkezésre. Az extra manőverezhetőséget biztosító, 8×2 hajtásképletű CF össztömege akár 37 tonna is lehet. A teherautó kiválóan alkalmas a nehéz ipari gépek vontatására, de konténer szállítóként akár a nagyobb forgalmú kikötőkben is bevethető.

Az egy kormányzott, valamint három hajtott tengellyel szerelt CF FAQ modell pedig elsősorban szemétszállítóként üzemeltethető. A jármű össztömege azonban néhány tonnával kevesebb a testvérmodellhez képest (35,5 tonna). A négytengelyes kamionok a nagy teherbírású XF típuscsalád esetében is megtalálhatók. A XF kínálatában szereplő 8×4-es hajtásképletű FTM nyergesvontató ugyanakkor két hajtott tengellyel, valamint két kormányzott tengellyel rendelkezik. Ez a kombináció lehetővé teszi a speciális, akár 120 tonna feletti szállítmányok vonatását.

A speciális feladatokra szánt teherautók erős motorokat igényelnek. A gyártó a négytengelyes XF és CF modelleket 12,3 literes, Paccar  MX13-as erőforrásokkal kínálja. A motorok teljesítménye 412 (303 kW) valamint 510 lóerő (375 kW) közötti tartományban áll rendelkezésre. A hollandok emellett egy új, 10 literes, MX11-es motort opcióként is biztosítanak a jövendőbeli vásárlók számára, mely 435 lóerős (320kW) teljesítményre képes. A CF-hez pedig ugyanezen erőforrás 396 lóerős (291kW) változata is választható.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.