Bárki, akinek 450 lóerős teljesítményszintre van szüksége, már kettőt is talál a Scania jól ismert 13 literes motorjai között. A legújabb fejlesztés eredményeként ugyanakkor a Scania egy olyan változattal állt elő, mely a szelektív katalitikus redukciót (SCR) alkalmazza a kipufogógáz utókezelési eljárásaként. Az SCR-technológia lényege, hogy az AdBlue adalékanyaggal az SCR-katalizátorban a káros nitrogén-oxidok ártalmatlan nitrogénné és vízpárává alakulnak át.  
“A korábbi 13 literes, kizárólag SCR-technológiát használó 410 lóerős motorunk sikere arra ösztönzött, hogy folytassuk megkezdett utunkat a motorok komplexitásának és az üzemanyag-fogyasztás további mérséklése irányában” – mondta Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős igazgatója. 
Mivel a Scania mérnökeinek sikerült megalkotniuk az Euro 6-os norma szigorú kibocsátási határértékeinek megfelelő, kizárólag SCR-technológiával működő motort, így – eltekintve a nagyobb teljesítménytartományoktól – a jövendőbeli kamiontulajdonosok az egyszerűbb megoldások közül válogathatnak. Az új, DC13 147 jelzésű motornak nincs szüksége változó geometriájú turbófeltöltőre vagy EGR-rendszerre.

A kizárólag SCR-es technológiát alkalmazó járművek általában több AdBlue-t igényelnek. A Scania teherautók esetében viszont a normál dízel üzemanyag fogyasztásának átlagban 6 százalékát teszi ki az AdBlue fogyasztás, míg az EGR és SCR technológiát használó járművek esetében ez az érték 3 százalék körül mozog. Az üzemanyag-tartály méretének optimalizálásához a Scania különböző kapacitású AdBlue tartályokat kínál, amelyek egy része az alvázon belülre szerelhető, így nem foglal el hasznos helyet.

Természetesen az új 450 lóerős SCR motor is teljesíti az Euro 6-os normákat

Az új 13 literes motor, elődjéhez hasonlóan hatékony nyomatékot kínál: maximális forgatónyomatéka 2350 Nm, amely már 1000-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. A biodízel-üzemanyagot használó ügyfelek számára a 450 lóerős motor speciális változatát kínálja a svéd gyártó, amely az EGR és SCR technológiát együttesen alkalmazza a kipufogógázok utókezelésére.