Ismét új motorral állt elő a Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.09. 12.00

Az Euro 6-os normák teljesítésével sem dőlt hátra a svéd gyártó a motorfejlesztések terén.

Bárki, akinek 450 lóerős teljesítményszintre van szüksége, már kettőt is talál a Scania jól ismert 13 literes motorjai között. A legújabb fejlesztés eredményeként ugyanakkor a Scania egy olyan változattal állt elő, mely a szelektív katalitikus redukciót (SCR) alkalmazza a kipufogógáz utókezelési eljárásaként. Az SCR-technológia lényege, hogy az AdBlue adalékanyaggal az SCR-katalizátorban a káros nitrogén-oxidok ártalmatlan nitrogénné és vízpárává alakulnak át.  
“A korábbi 13 literes, kizárólag SCR-technológiát használó 410 lóerős motorunk sikere arra ösztönzött, hogy folytassuk megkezdett utunkat a motorok komplexitásának és az üzemanyag-fogyasztás további mérséklése irányában” – mondta Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős igazgatója. 
Mivel a Scania mérnökeinek sikerült megalkotniuk az Euro 6-os norma szigorú kibocsátási határértékeinek megfelelő, kizárólag SCR-technológiával működő motort, így – eltekintve a nagyobb teljesítménytartományoktól – a jövendőbeli kamiontulajdonosok az egyszerűbb megoldások közül válogathatnak. Az új, DC13 147 jelzésű motornak nincs szüksége változó geometriájú turbófeltöltőre vagy EGR-rendszerre.
A kizárólag SCR-es technológiát alkalmazó járművek általában több AdBlue-t igényelnek. A Scania teherautók esetében viszont a normál dízel üzemanyag fogyasztásának átlagban 6 százalékát teszi ki az AdBlue fogyasztás, míg az EGR és SCR technológiát használó járművek esetében ez az érték 3 százalék körül mozog. Az üzemanyag-tartály méretének optimalizálásához a Scania különböző kapacitású AdBlue tartályokat kínál, amelyek egy része az alvázon belülre szerelhető, így nem foglal el hasznos helyet.

Természetesen az új 450 lóerős SCR motor is teljesíti az Euro 6-os normákat

Az új 13 literes motor, elődjéhez hasonlóan hatékony nyomatékot kínál: maximális forgatónyomatéka 2350 Nm, amely már 1000-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. A biodízel-üzemanyagot használó ügyfelek számára a 450 lóerős motor speciális változatát kínálja a svéd gyártó, amely az EGR és SCR technológiát együttesen alkalmazza a kipufogógázok utókezelésére.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.