Öreg buszokat vár Várpalota

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.08. 12.00

Koros buszokkal oldaná meg a helyi tömegközlekedést Várpalota. Az okok hátterében a szűkös anyagi források is szerepet játszhatnak.

Az Euro 2-es környezetvédelmi normának megfelelő és legfeljebb 15 éves átlagéletkorú buszokkal rendelkező pályázókat vár Várpalota önkormányzata a helyi tömegközlekedésre kiírt pályázaton. A felhívás elsőre bizarrnak tűnhet, ugyanis idehaza ennél fiatalabb használt buszokra szoktak szolgáltatói felhívást kiírni. Az Euro 2-es környezetvédelmi normákat teljesítő motorokat viszont csak a ’90-es évek végéig szerelhették be a gyártók autóbuszaikba.

A Hivatalos Értesítőben megjelent kiírás szerint a szolgáltatást 2015 első napján szükséges megkezdeni és négy éven át kell fenntartani. Ajánlatot az a szolgáltató tehet, amely rendelkezik már legalább egy 10 ezer lakosú várost kiszolgáló referenciával. A pályázatokat péntektől számítva 60 napon belül kell beadni, az eredményhirdetés legkésőbb december 12-én lesz. Az önkormányzat a szerződést 2014 utolsó napjáig köti meg a nyertessel.

Várpalotán jelenleg a Bakony Volán végzi a helyi járatok üzemeltetését két darab Ikarus 280-assal, illetve ugyancsak kettő Ikarus C80-assal. A város közlekedésében emellett részt vesz három MAN SL222-es szóló autóbusz is. A várpalotai helyi tömegközlekedés egyetlen alacsonypadlós járműve egy szintén szóló kivitelű Mercedes 0530 Citaro autóbusz. A Bakony Volánnál ugyanakkor jelenleg 14 darab új autóbusz beszerzése zajlik.

Kommentek

  • husky

    Ezek most fejleszteni akarnak vagy youngtimert gyűjteni? Miért nem hibridre meg Euro VI-ra pályázik vagy villanybuszra??? Vagy túl tiszta a levegő?

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.