Magyarország nem kér az óriáskamionokból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 15.00

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő javaslatot.

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői Brüsszelben megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő bizottsági javaslatot. A magyar delegáció egyértelművé tette, hogy kizárólag a megakamionokra vonatkozó rendelkezés törlése esetén tudja támogatni a jelenleg megengedettnél nagyobb tehergépjárművek közlekedését megkönnyítő javaslatot.


Az Európai Bizottság álláspontja szerint a 40 tonna vagy 18,75 méter feletti kamionok határon átmenő forgalma jogszerű, ha a szállítás csak egy határt keresztez, és a két tagállam az úthasználatot belső forgalmában megengedi. A kezdeményezésen túlmenően számos delegáció nemcsak két szomszédos, hanem több tagország viszonylatában is igényelte az engedélyezést.

A Magyarország által határozottan képviselt ellenérvek szerint a hosszabb és nagyobb tömegű járművek felgyorsítják a közúti infrastruktúra állapotának leromlását, így fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. A Közlekedési Tanács a vita eredményeként a megakamionokra vonatkozó új szabály nélkül fogadta el a politikai megállapodást.

Kommentek

  • TéGé2

    A magyar álláspont dilettáns (ilyenkor ég a pofám, hogy magyar vagyok). A közúti infrastruktúra romlását a tengelyterhelés növelheti, nem a járműszerelvények nagyobb súlya, sem a hossz vagy a méret. Ellenben egy ilyen szerelvénnyel megspórolható egy traktornyi súly + annak a két tengelye. Egyszóval az ilyen szerelvények -a magyar állásponttal ellentétben- csökkentik a közúti infrastruktúra terhelését. Valamint -bár tudom, hogy ez nem érdekli a magyar felet-, de egy traktor jóval kevesebbet szennyez mint kettő.

  • husky

    Ostoba népség, bunkó bakterlobbi! Itt 60 tonnánál nem 10-11,5 tonna maximális tengelyterhelés hanem 8-9 tonna! Ennyit a rongálásról.
    1000 raklap áruhoz 80-as tempónál 7,5 km útfelület kell ezekből az Eko-Kombi szerelvényekből, míg a 40 tonnásokból 12 km útfelület szükséges! Miért nem lehet a többi közlekedőé a fennmaradó 4,5 km útfelület???
    Egy ilyen 60 tonnás szerelvény 50 %-kal több árut vihet, 26-29 liter helyett 39-40 litert(!) fogyaszt! ez nem kamu! tehát környzetbarátabb!
    Igaz, hogy jelenleg nincs hova kiállni, mert a parkolókba csak 20 méter fér be, halszálkába. Én is sokat vezettem már iylet, ugyanott elmegy, ahol a 18,75 méteres! Megvannak szükséges műszaki megoldások!

  • HakapesziM

    Ennyit erről. Szakértőink ennyire értenek hozzá. Csak az jut el a tudatáig, hogy jézusom, 60 tonna, de kiszámolni már nem tudja, hogy több tengelyre kevesebb terhelés jut. Egy elszállított tonnára kevesebb elfogyasztott gázolaj jut, ha ilyen szerelvényeket használnánk. Tehát környezetbarátabb ez a megoldás.
    Való igaz, hogy nagyobb, és ezért nem mindenhova fér be, de ez szabályozható, én sem megyek be a 40 tonnással oda, ahol 7.5 – ös korlátozás van. A parkoló így is kevés – egész Európában – újakat kell építeni, és azokat már úgy kiképezni, hogy ezek beférjenek oda. Egyébként az idő a “megakamionoknak” dolgozik, ugyanis nincs elég sofőr, idővel növelni kell a szállítókapacitást. Közben minden előzetes számítás szerint – ez még a GKI tanfolyamon is kérdés – a közúti áruszállítás volumene a jövőben növekedni fog. Majd még felülvizsgálják az álláspontjukat a “szakértőink”.

  • Jozscsi

    Az a baj, hogy a képviselő urak mind jogászok és közgazdászok. Semmilyen szakmai hozzáértés nem párosul a véleményük mellé. Nekik a kamion csak forgalmi akadály, amit az A8-okkal le kell küzdeni. Persze a Spar és a Tesco kapott engedélyt, mert ők multik. Én már azon sem lepődnék meg, ha szándékosan bojkottálnának a “megakamionokat”. Minél többet fogyasztanak az autók, annál több a jövedéki adó. Épp ezért nem érdekük a spórolás. A HU-GO meg tuti bevezetné a J5, J6 és J7 kategóriákat. Itt csak az a lényeg, hogy minél többet tudjanak lopni. A parkolóhely probléma meg Európa szerte gond, de valahol tesznek ellene. Nálunk meg a kormányközeli cégek nyernek meg minden tendert és silány minőségben (hogy majd lehessen újra aszfaltozni 2 évente) elvégzik a munkát és kiszámláznak mindent, olyat is, amit meg sem csináltak. Majd valaki elkezd egyszer matekozni és kitalálja, hogy engedélyezzék nálunk is, de ne érje meg az üzembentartónak.

  • apu0062

    Szerintem is jó ötlet lenne az a megakamionos buli. Ezekből kettő, vagy három beleáll egymás 3,14cs@j@ba a 6-oson, aztán kísérgetheted a világ végéig. Sőt, fokozni is lehet. Hozzák ide ausztráliából a hiperszupermega szerelvényeket, két, vagy három qrva hosszú póttal. Na az milyen f@sz@ buli lehetne!

  • Jozscsi

    apu0062!
    Ha egy kicsit használnád a fejed, nem írnál hülyeségeket! Miért állna be egymás mögé több szerelvény? Pont az lenne a lényege, hogy minél kevesebb kamion legyen az úton. Egy megás szerelvénnyel kiválthatnának két sima kamiont. A Tesco és a Spar már néhány éve használ mega szerelvényeket. De a nálunk sokkal fejlettebb svédeknél sem okoz gondot, hogy megás kamionok vannak az utakon. Azt, hogy pont a 6-os úttal példálóztál pedig orvosolni lehet azzal, hogy kizárólag pályán engednék őket közlekedni. A logisztikai központok ugyanis általában ott találhatóak a pályák mentén. Esetleg még a motor teljesítményét is megszabhatnák, hogy ne 360-as 85-ös Daf-ok legyenek a vontatók, hanem minimum 500 lovas gépek, mint a Hunlandnál. Na nekik nem hiszem hogy kíséretet biztosítasz barátom, mert ők közlekednek ellentétben a Szervíz-Speedes 65-özősökkel.

  • Jozscsi

    Még annyit, hogy husky részletezi az előnyeit, ami valóban tény!

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.