Magyarország nem kér az óriáskamionokból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 15.00

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő javaslatot.

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői Brüsszelben megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő bizottsági javaslatot. A magyar delegáció egyértelművé tette, hogy kizárólag a megakamionokra vonatkozó rendelkezés törlése esetén tudja támogatni a jelenleg megengedettnél nagyobb tehergépjárművek közlekedését megkönnyítő javaslatot.


Az Európai Bizottság álláspontja szerint a 40 tonna vagy 18,75 méter feletti kamionok határon átmenő forgalma jogszerű, ha a szállítás csak egy határt keresztez, és a két tagállam az úthasználatot belső forgalmában megengedi. A kezdeményezésen túlmenően számos delegáció nemcsak két szomszédos, hanem több tagország viszonylatában is igényelte az engedélyezést.

A Magyarország által határozottan képviselt ellenérvek szerint a hosszabb és nagyobb tömegű járművek felgyorsítják a közúti infrastruktúra állapotának leromlását, így fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. A Közlekedési Tanács a vita eredményeként a megakamionokra vonatkozó új szabály nélkül fogadta el a politikai megállapodást.

Kommentek

  • TéGé2

    A magyar álláspont dilettáns (ilyenkor ég a pofám, hogy magyar vagyok). A közúti infrastruktúra romlását a tengelyterhelés növelheti, nem a járműszerelvények nagyobb súlya, sem a hossz vagy a méret. Ellenben egy ilyen szerelvénnyel megspórolható egy traktornyi súly + annak a két tengelye. Egyszóval az ilyen szerelvények -a magyar állásponttal ellentétben- csökkentik a közúti infrastruktúra terhelését. Valamint -bár tudom, hogy ez nem érdekli a magyar felet-, de egy traktor jóval kevesebbet szennyez mint kettő.

  • husky

    Ostoba népség, bunkó bakterlobbi! Itt 60 tonnánál nem 10-11,5 tonna maximális tengelyterhelés hanem 8-9 tonna! Ennyit a rongálásról.
    1000 raklap áruhoz 80-as tempónál 7,5 km útfelület kell ezekből az Eko-Kombi szerelvényekből, míg a 40 tonnásokból 12 km útfelület szükséges! Miért nem lehet a többi közlekedőé a fennmaradó 4,5 km útfelület???
    Egy ilyen 60 tonnás szerelvény 50 %-kal több árut vihet, 26-29 liter helyett 39-40 litert(!) fogyaszt! ez nem kamu! tehát környzetbarátabb!
    Igaz, hogy jelenleg nincs hova kiállni, mert a parkolókba csak 20 méter fér be, halszálkába. Én is sokat vezettem már iylet, ugyanott elmegy, ahol a 18,75 méteres! Megvannak szükséges műszaki megoldások!

  • HakapesziM

    Ennyit erről. Szakértőink ennyire értenek hozzá. Csak az jut el a tudatáig, hogy jézusom, 60 tonna, de kiszámolni már nem tudja, hogy több tengelyre kevesebb terhelés jut. Egy elszállított tonnára kevesebb elfogyasztott gázolaj jut, ha ilyen szerelvényeket használnánk. Tehát környezetbarátabb ez a megoldás.
    Való igaz, hogy nagyobb, és ezért nem mindenhova fér be, de ez szabályozható, én sem megyek be a 40 tonnással oda, ahol 7.5 – ös korlátozás van. A parkoló így is kevés – egész Európában – újakat kell építeni, és azokat már úgy kiképezni, hogy ezek beférjenek oda. Egyébként az idő a “megakamionoknak” dolgozik, ugyanis nincs elég sofőr, idővel növelni kell a szállítókapacitást. Közben minden előzetes számítás szerint – ez még a GKI tanfolyamon is kérdés – a közúti áruszállítás volumene a jövőben növekedni fog. Majd még felülvizsgálják az álláspontjukat a “szakértőink”.

  • Jozscsi

    Az a baj, hogy a képviselő urak mind jogászok és közgazdászok. Semmilyen szakmai hozzáértés nem párosul a véleményük mellé. Nekik a kamion csak forgalmi akadály, amit az A8-okkal le kell küzdeni. Persze a Spar és a Tesco kapott engedélyt, mert ők multik. Én már azon sem lepődnék meg, ha szándékosan bojkottálnának a “megakamionokat”. Minél többet fogyasztanak az autók, annál több a jövedéki adó. Épp ezért nem érdekük a spórolás. A HU-GO meg tuti bevezetné a J5, J6 és J7 kategóriákat. Itt csak az a lényeg, hogy minél többet tudjanak lopni. A parkolóhely probléma meg Európa szerte gond, de valahol tesznek ellene. Nálunk meg a kormányközeli cégek nyernek meg minden tendert és silány minőségben (hogy majd lehessen újra aszfaltozni 2 évente) elvégzik a munkát és kiszámláznak mindent, olyat is, amit meg sem csináltak. Majd valaki elkezd egyszer matekozni és kitalálja, hogy engedélyezzék nálunk is, de ne érje meg az üzembentartónak.

  • apu0062

    Szerintem is jó ötlet lenne az a megakamionos buli. Ezekből kettő, vagy három beleáll egymás 3,14cs@j@ba a 6-oson, aztán kísérgetheted a világ végéig. Sőt, fokozni is lehet. Hozzák ide ausztráliából a hiperszupermega szerelvényeket, két, vagy három qrva hosszú póttal. Na az milyen f@sz@ buli lehetne!

  • Jozscsi

    apu0062!
    Ha egy kicsit használnád a fejed, nem írnál hülyeségeket! Miért állna be egymás mögé több szerelvény? Pont az lenne a lényege, hogy minél kevesebb kamion legyen az úton. Egy megás szerelvénnyel kiválthatnának két sima kamiont. A Tesco és a Spar már néhány éve használ mega szerelvényeket. De a nálunk sokkal fejlettebb svédeknél sem okoz gondot, hogy megás kamionok vannak az utakon. Azt, hogy pont a 6-os úttal példálóztál pedig orvosolni lehet azzal, hogy kizárólag pályán engednék őket közlekedni. A logisztikai központok ugyanis általában ott találhatóak a pályák mentén. Esetleg még a motor teljesítményét is megszabhatnák, hogy ne 360-as 85-ös Daf-ok legyenek a vontatók, hanem minimum 500 lovas gépek, mint a Hunlandnál. Na nekik nem hiszem hogy kíséretet biztosítasz barátom, mert ők közlekednek ellentétben a Szervíz-Speedes 65-özősökkel.

  • Jozscsi

    Még annyit, hogy husky részletezi az előnyeit, ami valóban tény!

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.