Magyarország nem kér az óriáskamionokból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 15.00

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő javaslatot.

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői Brüsszelben megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő bizottsági javaslatot. A magyar delegáció egyértelművé tette, hogy kizárólag a megakamionokra vonatkozó rendelkezés törlése esetén tudja támogatni a jelenleg megengedettnél nagyobb tehergépjárművek közlekedését megkönnyítő javaslatot.


Az Európai Bizottság álláspontja szerint a 40 tonna vagy 18,75 méter feletti kamionok határon átmenő forgalma jogszerű, ha a szállítás csak egy határt keresztez, és a két tagállam az úthasználatot belső forgalmában megengedi. A kezdeményezésen túlmenően számos delegáció nemcsak két szomszédos, hanem több tagország viszonylatában is igényelte az engedélyezést.

A Magyarország által határozottan képviselt ellenérvek szerint a hosszabb és nagyobb tömegű járművek felgyorsítják a közúti infrastruktúra állapotának leromlását, így fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. A Közlekedési Tanács a vita eredményeként a megakamionokra vonatkozó új szabály nélkül fogadta el a politikai megállapodást.

Kommentek

  • TéGé2

    A magyar álláspont dilettáns (ilyenkor ég a pofám, hogy magyar vagyok). A közúti infrastruktúra romlását a tengelyterhelés növelheti, nem a járműszerelvények nagyobb súlya, sem a hossz vagy a méret. Ellenben egy ilyen szerelvénnyel megspórolható egy traktornyi súly + annak a két tengelye. Egyszóval az ilyen szerelvények -a magyar állásponttal ellentétben- csökkentik a közúti infrastruktúra terhelését. Valamint -bár tudom, hogy ez nem érdekli a magyar felet-, de egy traktor jóval kevesebbet szennyez mint kettő.

  • husky

    Ostoba népség, bunkó bakterlobbi! Itt 60 tonnánál nem 10-11,5 tonna maximális tengelyterhelés hanem 8-9 tonna! Ennyit a rongálásról.
    1000 raklap áruhoz 80-as tempónál 7,5 km útfelület kell ezekből az Eko-Kombi szerelvényekből, míg a 40 tonnásokból 12 km útfelület szükséges! Miért nem lehet a többi közlekedőé a fennmaradó 4,5 km útfelület???
    Egy ilyen 60 tonnás szerelvény 50 %-kal több árut vihet, 26-29 liter helyett 39-40 litert(!) fogyaszt! ez nem kamu! tehát környzetbarátabb!
    Igaz, hogy jelenleg nincs hova kiállni, mert a parkolókba csak 20 méter fér be, halszálkába. Én is sokat vezettem már iylet, ugyanott elmegy, ahol a 18,75 méteres! Megvannak szükséges műszaki megoldások!

  • HakapesziM

    Ennyit erről. Szakértőink ennyire értenek hozzá. Csak az jut el a tudatáig, hogy jézusom, 60 tonna, de kiszámolni már nem tudja, hogy több tengelyre kevesebb terhelés jut. Egy elszállított tonnára kevesebb elfogyasztott gázolaj jut, ha ilyen szerelvényeket használnánk. Tehát környezetbarátabb ez a megoldás.
    Való igaz, hogy nagyobb, és ezért nem mindenhova fér be, de ez szabályozható, én sem megyek be a 40 tonnással oda, ahol 7.5 – ös korlátozás van. A parkoló így is kevés – egész Európában – újakat kell építeni, és azokat már úgy kiképezni, hogy ezek beférjenek oda. Egyébként az idő a “megakamionoknak” dolgozik, ugyanis nincs elég sofőr, idővel növelni kell a szállítókapacitást. Közben minden előzetes számítás szerint – ez még a GKI tanfolyamon is kérdés – a közúti áruszállítás volumene a jövőben növekedni fog. Majd még felülvizsgálják az álláspontjukat a “szakértőink”.

  • Jozscsi

    Az a baj, hogy a képviselő urak mind jogászok és közgazdászok. Semmilyen szakmai hozzáértés nem párosul a véleményük mellé. Nekik a kamion csak forgalmi akadály, amit az A8-okkal le kell küzdeni. Persze a Spar és a Tesco kapott engedélyt, mert ők multik. Én már azon sem lepődnék meg, ha szándékosan bojkottálnának a “megakamionokat”. Minél többet fogyasztanak az autók, annál több a jövedéki adó. Épp ezért nem érdekük a spórolás. A HU-GO meg tuti bevezetné a J5, J6 és J7 kategóriákat. Itt csak az a lényeg, hogy minél többet tudjanak lopni. A parkolóhely probléma meg Európa szerte gond, de valahol tesznek ellene. Nálunk meg a kormányközeli cégek nyernek meg minden tendert és silány minőségben (hogy majd lehessen újra aszfaltozni 2 évente) elvégzik a munkát és kiszámláznak mindent, olyat is, amit meg sem csináltak. Majd valaki elkezd egyszer matekozni és kitalálja, hogy engedélyezzék nálunk is, de ne érje meg az üzembentartónak.

  • apu0062

    Szerintem is jó ötlet lenne az a megakamionos buli. Ezekből kettő, vagy három beleáll egymás 3,14cs@j@ba a 6-oson, aztán kísérgetheted a világ végéig. Sőt, fokozni is lehet. Hozzák ide ausztráliából a hiperszupermega szerelvényeket, két, vagy három qrva hosszú póttal. Na az milyen f@sz@ buli lehetne!

  • Jozscsi

    apu0062!
    Ha egy kicsit használnád a fejed, nem írnál hülyeségeket! Miért állna be egymás mögé több szerelvény? Pont az lenne a lényege, hogy minél kevesebb kamion legyen az úton. Egy megás szerelvénnyel kiválthatnának két sima kamiont. A Tesco és a Spar már néhány éve használ mega szerelvényeket. De a nálunk sokkal fejlettebb svédeknél sem okoz gondot, hogy megás kamionok vannak az utakon. Azt, hogy pont a 6-os úttal példálóztál pedig orvosolni lehet azzal, hogy kizárólag pályán engednék őket közlekedni. A logisztikai központok ugyanis általában ott találhatóak a pályák mentén. Esetleg még a motor teljesítményét is megszabhatnák, hogy ne 360-as 85-ös Daf-ok legyenek a vontatók, hanem minimum 500 lovas gépek, mint a Hunlandnál. Na nekik nem hiszem hogy kíséretet biztosítasz barátom, mert ők közlekednek ellentétben a Szervíz-Speedes 65-özősökkel.

  • Jozscsi

    Még annyit, hogy husky részletezi az előnyeit, ami valóban tény!

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.