A két nedves festékréteg-felhordást alkalmazó eljárásban először egy alapozó réteget visznek fel a karosszériára, amit néhány perces szárítás után követ a színes festékréteg. Ennek összetételét úgy alakították ki, hogy a végső lakkréteggel egyezzen, ennek köszönhetően a fényezés során nincs szükség külön fedőrétegre.

A színes festék felhordása után a karosszéria egy égetőkamrába kerül, ahol a fényezés megkeményedik – vagyis az új eljárás segítségével kiesik egy festékréteg-felhordás és egy szárítási fázis. Az új technológia a fehér fényezésű járművek esetében alkalmazható, viszont a Kansas City-beli összeszerelő üzemben gyártott Transitok 80 százaléka ebben a színárnyalatban készül.

A Ford szakemberei megvizsgálták, milyen mértékben áll ellen a fényezés a kőfelverődéseknek és a karcolásoknak, illetve a különféle szennyeződések, valamint a napfény hatásainak. Amellett, hogy a fényezés ellenállóbbá vált, az új eljárás a festéshez szükséges időt és energiafelhasználást is mérsékli, hiszen az eddigi háromról kettőre csökkent a felhordott rétegek száma, illetve kettő helyett egy szárítási fázis is elegendő.

Az újonnan bevetett szárítórendszer pedig mintegy 40 millió liter víz megtakarítását eredményezi. Összességében a rendszer 48 ezer megawattóra áramot spórol meg, ami 3400 háztartás elektromos fogyasztásának felel meg. A Ford április 30-án indította be ünnepélyes keretek közt az észak-amerikai Transit gyártását a Kansas City összeszerelő üzemben, így az USA és Kanada márkakereskedéseiben már idén nyáron megjelenhetnek az új haszonjárművek.