Mit adunk mi a svédeknek?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 15.30

Megkapta az Euro 6-os motort a budapesti igények figyelembe vételével kifejlesztett midibusz. A típusból nemrég a svédek is vásároltak.

A legszigorúbb környezetvédelmi normáknak megfelelő, 115 kilowattos (156 LE) Daimler, Euro 6-os motort kapott a Rába győri üzemében az S91-es midibusz. A volt ikarusos dolgozók által gyártott jármű jelenleg az egyetlen olyan hazai fejlesztésű autóbusz, amelyet magyar cég külföldön értékesíteni tudott. Többek között ezért is van nagy jelentősége annak, hogy a modell immáron a jelenleg érvényben lévő kibocsátási normáknak megfelelő motorral is elérhetővé válik. A midibuszra ezt követően már csak a vizsgáztatás vár.

Budapest elesett

Nem sokban tér el ez a konstrukció a korábbi Euro 5-ös változattól, ezért nincs okunk félni a típusvizsgáktól. Ha minden jól megy, akkor július közepére már közlekedhet a BKK-specifikációk alapján elkészített jármű” – jegyezte meg Adamis Gábor, a Webasto Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor egyelőre kevés esély van arra, hogy rövid időn belül ilyen, magyar gyártmányú buszok jelenjenek meg Budapesten, mivel a BKK áprilisban eredménytelennek nyilvánította a fővárosi miditendert.

BKK-specifikus S91-es gyártás közben

Északon szeretik

Skandináviában jó híre van az S91-eseknek, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy néhány hete egy svéd forgalmazónak három darab, égszínkék midibuszt adtak át Győrben. A VingaBus Partner tavaly adta le a Molitus felé megrendelését négy darab, Euro 5-ös motorral szerelt, biodízellel hajtott S91-esre. Az utolsó jármű kulcsát pedig várhatóan még a héten átveszi a svéd fél. A négy darab magyar midibuszt a legnagyobb svédországi közlekedési szolgáltató, a Västtrafik helyezi forgalomba, melynek flottaszíne egyébként nagyon hasonló a BKK-éhoz. A környezetbarát üzemanyaggal közlekedő midik iskolabuszként közlekednek majd Svédországban.

A svéd megrendelésre készült típusok oldalsó kijelzője a korábbiaktól eltérően nemcsak a járatszám kijelzésére alkalmas

No.1 magyar exporttermék

Az S91-est 2008-ban mutatták be, azóta kettő darab állt forgalomba hazánk útjain. Mindkét jármű bemutatóbusznak készült. A legelső jelenleg Gyömrőn, a második a BKV-nál teljesít szolgálatot bérleti konstrukcióban. “Az alacsonypadlós, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára a rámpával ellátott járműből eddig öt darabot Norvégiában, hat darabot pedig Svédországban értékesítettük. Bízunk benne, hogy mind a norvég, mind a svéd fél hamarosan újabb megrendelésekkel keres meg minket” -tette hozzá Adamis Gábor.

A Rába győri üzemében szerelték be a Daimler motort

A kétharmad részben alacsonypadlós midibusz 8 méter hosszú és összesen 38 ember szállítására alkalmas. A jármű alvázát, – amely immáron a legkorszerűbb, Euro 6-os minősítésű motor fogadására is alkalmas -, speciálisan midibuszokhoz fejlesztette ki a Rába. Az egyedülálló konstrukció előnye, hogy a busz mindazzal a tudással, felszereltséggel és kényelemmel rendelkezik, mint a normál autóbuszok, mérete és fordulékonysága miatt pedig tökéletesen alkalmas a szűk belvárosi forgalmak költséghatékony lebonyolítására.

Forrás: Vezess

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.