Mit adunk mi a svédeknek?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 15.30

Megkapta az Euro 6-os motort a budapesti igények figyelembe vételével kifejlesztett midibusz. A típusból nemrég a svédek is vásároltak.

A legszigorúbb környezetvédelmi normáknak megfelelő, 115 kilowattos (156 LE) Daimler, Euro 6-os motort kapott a Rába győri üzemében az S91-es midibusz. A volt ikarusos dolgozók által gyártott jármű jelenleg az egyetlen olyan hazai fejlesztésű autóbusz, amelyet magyar cég külföldön értékesíteni tudott. Többek között ezért is van nagy jelentősége annak, hogy a modell immáron a jelenleg érvényben lévő kibocsátási normáknak megfelelő motorral is elérhetővé válik. A midibuszra ezt követően már csak a vizsgáztatás vár.

Budapest elesett

Nem sokban tér el ez a konstrukció a korábbi Euro 5-ös változattól, ezért nincs okunk félni a típusvizsgáktól. Ha minden jól megy, akkor július közepére már közlekedhet a BKK-specifikációk alapján elkészített jármű” – jegyezte meg Adamis Gábor, a Webasto Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor egyelőre kevés esély van arra, hogy rövid időn belül ilyen, magyar gyártmányú buszok jelenjenek meg Budapesten, mivel a BKK áprilisban eredménytelennek nyilvánította a fővárosi miditendert.

BKK-specifikus S91-es gyártás közben

Északon szeretik

Skandináviában jó híre van az S91-eseknek, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy néhány hete egy svéd forgalmazónak három darab, égszínkék midibuszt adtak át Győrben. A VingaBus Partner tavaly adta le a Molitus felé megrendelését négy darab, Euro 5-ös motorral szerelt, biodízellel hajtott S91-esre. Az utolsó jármű kulcsát pedig várhatóan még a héten átveszi a svéd fél. A négy darab magyar midibuszt a legnagyobb svédországi közlekedési szolgáltató, a Västtrafik helyezi forgalomba, melynek flottaszíne egyébként nagyon hasonló a BKK-éhoz. A környezetbarát üzemanyaggal közlekedő midik iskolabuszként közlekednek majd Svédországban.

A svéd megrendelésre készült típusok oldalsó kijelzője a korábbiaktól eltérően nemcsak a járatszám kijelzésére alkalmas

No.1 magyar exporttermék

Az S91-est 2008-ban mutatták be, azóta kettő darab állt forgalomba hazánk útjain. Mindkét jármű bemutatóbusznak készült. A legelső jelenleg Gyömrőn, a második a BKV-nál teljesít szolgálatot bérleti konstrukcióban. “Az alacsonypadlós, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára a rámpával ellátott járműből eddig öt darabot Norvégiában, hat darabot pedig Svédországban értékesítettük. Bízunk benne, hogy mind a norvég, mind a svéd fél hamarosan újabb megrendelésekkel keres meg minket” -tette hozzá Adamis Gábor.

A Rába győri üzemében szerelték be a Daimler motort

A kétharmad részben alacsonypadlós midibusz 8 méter hosszú és összesen 38 ember szállítására alkalmas. A jármű alvázát, – amely immáron a legkorszerűbb, Euro 6-os minősítésű motor fogadására is alkalmas -, speciálisan midibuszokhoz fejlesztette ki a Rába. Az egyedülálló konstrukció előnye, hogy a busz mindazzal a tudással, felszereltséggel és kényelemmel rendelkezik, mint a normál autóbuszok, mérete és fordulékonysága miatt pedig tökéletesen alkalmas a szűk belvárosi forgalmak költséghatékony lebonyolítására.

Forrás: Vezess

Kommentek

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.