Mit adunk mi a svédeknek?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 15.30

Megkapta az Euro 6-os motort a budapesti igények figyelembe vételével kifejlesztett midibusz. A típusból nemrég a svédek is vásároltak.

A legszigorúbb környezetvédelmi normáknak megfelelő, 115 kilowattos (156 LE) Daimler, Euro 6-os motort kapott a Rába győri üzemében az S91-es midibusz. A volt ikarusos dolgozók által gyártott jármű jelenleg az egyetlen olyan hazai fejlesztésű autóbusz, amelyet magyar cég külföldön értékesíteni tudott. Többek között ezért is van nagy jelentősége annak, hogy a modell immáron a jelenleg érvényben lévő kibocsátási normáknak megfelelő motorral is elérhetővé válik. A midibuszra ezt követően már csak a vizsgáztatás vár.

Budapest elesett

Nem sokban tér el ez a konstrukció a korábbi Euro 5-ös változattól, ezért nincs okunk félni a típusvizsgáktól. Ha minden jól megy, akkor július közepére már közlekedhet a BKK-specifikációk alapján elkészített jármű” – jegyezte meg Adamis Gábor, a Webasto Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor egyelőre kevés esély van arra, hogy rövid időn belül ilyen, magyar gyártmányú buszok jelenjenek meg Budapesten, mivel a BKK áprilisban eredménytelennek nyilvánította a fővárosi miditendert.

BKK-specifikus S91-es gyártás közben

Északon szeretik

Skandináviában jó híre van az S91-eseknek, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy néhány hete egy svéd forgalmazónak három darab, égszínkék midibuszt adtak át Győrben. A VingaBus Partner tavaly adta le a Molitus felé megrendelését négy darab, Euro 5-ös motorral szerelt, biodízellel hajtott S91-esre. Az utolsó jármű kulcsát pedig várhatóan még a héten átveszi a svéd fél. A négy darab magyar midibuszt a legnagyobb svédországi közlekedési szolgáltató, a Västtrafik helyezi forgalomba, melynek flottaszíne egyébként nagyon hasonló a BKK-éhoz. A környezetbarát üzemanyaggal közlekedő midik iskolabuszként közlekednek majd Svédországban.

A svéd megrendelésre készült típusok oldalsó kijelzője a korábbiaktól eltérően nemcsak a járatszám kijelzésére alkalmas

No.1 magyar exporttermék

Az S91-est 2008-ban mutatták be, azóta kettő darab állt forgalomba hazánk útjain. Mindkét jármű bemutatóbusznak készült. A legelső jelenleg Gyömrőn, a második a BKV-nál teljesít szolgálatot bérleti konstrukcióban. “Az alacsonypadlós, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára a rámpával ellátott járműből eddig öt darabot Norvégiában, hat darabot pedig Svédországban értékesítettük. Bízunk benne, hogy mind a norvég, mind a svéd fél hamarosan újabb megrendelésekkel keres meg minket” -tette hozzá Adamis Gábor.

A Rába győri üzemében szerelték be a Daimler motort

A kétharmad részben alacsonypadlós midibusz 8 méter hosszú és összesen 38 ember szállítására alkalmas. A jármű alvázát, – amely immáron a legkorszerűbb, Euro 6-os minősítésű motor fogadására is alkalmas -, speciálisan midibuszokhoz fejlesztette ki a Rába. Az egyedülálló konstrukció előnye, hogy a busz mindazzal a tudással, felszereltséggel és kényelemmel rendelkezik, mint a normál autóbuszok, mérete és fordulékonysága miatt pedig tökéletesen alkalmas a szűk belvárosi forgalmak költséghatékony lebonyolítására.

Forrás: Vezess

Kommentek

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.