Mindez azt jelenti, hogy az egyik legnagyobb orosz járműgyártó, a GAZ a jövőben kontinensünkön is forgalmazhatja a GAZelle Next típusú, könnyű és közepes teherbírású teherautókat. A szigorú követelményrendszer teljesítése érdekében a GAZ majd egy évig tesztelte új modelljét, illetve elvégezte a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy teljes mértékben megfeleljen az európai előírásoknak. A jármű Euro 5-ös kibocsátási normák teljesítését a spanyolországi IDIADA technikai szervizközpontban ellenőrizték. A tesztek szerint a GAZelle Next 43 biztonsági előírásnak felel meg, melynek köszönhetően 113 nemzetközi specifikációra jogosult.

Az orosz cég most több uniós tagországban tárgyal potenciális forgalmazókkal, hogy kiépítsen egy európai értékesítői  és szervizhálózatot. A GAZelle Next európai premierjét a németországi Fuldában, az egyik legnagyobb mentő- és tűzoltóautó kiállításon, a RETTmobil kiállításon tartották május elején. A Nyizsnyij Novgorod-i székhelyű cég nagy reményeket fűz az európai piacra lépéshez, ugyanis az oroszországi haszonjármű-piac jelenleg meglehetősen negatív képet fest. A GAZ-csoport viszont 2013-ban 16 400 darab járművet exportált, ami 15 százalékos bővülést jelent a korábbi évhez képest. A növekedés főként a délkelet-ázsiai, a kelet-afrikai, valamint a közel-keleti országok vásárlásainak köszönhető.

Az európai formatervvel rendelkező teherautót egy évvel ezelőtt mutatták be, mely lényegében csak a nevét örökölte elődjétől. A GAZelle klasszikus dizájnját ugyanakkor megtartotta az orosz gyártó a GAZelle Business típuscsalád néven. A GAZelle Next típuscsalád platós, duplakabinos és furgonos, valamint minibuszos kivitelben is elérhető lesz. A GAZ emellett a korábbi típusváltozatokra is megkapta az európai típusjóváhagyást, így a jövőben az AWD Gazelle Business és Sobol Business modellekkel is találkozhatunk hazánk útjain.

A GAZelle Next modellt több mint egy éve gyártja az orosz cég

A GAZelle Next-től joggal tarthatnak az európai gyártók, ugyanis vezető márkák termékeivel szerelik össze. Az Euro 5-ös dízelmotor a Cumminstól, a kormányzás a ZF-től, a szilentblokkok az Anvistól, a lengéscsillapítók pedig a Mandótól származnak, a fékrendszer pedig a Bosch és a Mando gyártmánya. A hagyományos hajtás mellett az oroszok a gázzal közlekedő változatokat (CNG,LNG,LPG) is forgalmazni kívánják az Európai Unióban. A GAZelle Next ára kedvező lesz, hiszen egy alapfelszereltséggel rendelkező modell 4 700 000 Forintba kerül majd.

Forrás: GAZ