Jöhetnek az oroszok Európába

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 15.00

Az Európai Bizottság jóváhagyta az oroszok áruszállítójának specifikációját. Jobb félni, mint megijedni.

Mindez azt jelenti, hogy az egyik legnagyobb orosz járműgyártó, a GAZ a jövőben kontinensünkön is forgalmazhatja a GAZelle Next típusú, könnyű és közepes teherbírású teherautókat. A szigorú követelményrendszer teljesítése érdekében a GAZ majd egy évig tesztelte új modelljét, illetve elvégezte a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy teljes mértékben megfeleljen az európai előírásoknak. A jármű Euro 5-ös kibocsátási normák teljesítését a spanyolországi IDIADA technikai szervizközpontban ellenőrizték. A tesztek szerint a GAZelle Next 43 biztonsági előírásnak felel meg, melynek köszönhetően 113 nemzetközi specifikációra jogosult.

Az orosz cég most több uniós tagországban tárgyal potenciális forgalmazókkal, hogy kiépítsen egy európai értékesítői  és szervizhálózatot. A GAZelle Next európai premierjét a németországi Fuldában, az egyik legnagyobb mentő- és tűzoltóautó kiállításon, a RETTmobil kiállításon tartották május elején. A Nyizsnyij Novgorod-i székhelyű cég nagy reményeket fűz az európai piacra lépéshez, ugyanis az oroszországi haszonjármű-piac jelenleg meglehetősen negatív képet fest. A GAZ-csoport viszont 2013-ban 16 400 darab járművet exportált, ami 15 százalékos bővülést jelent a korábbi évhez képest. A növekedés főként a délkelet-ázsiai, a kelet-afrikai, valamint a közel-keleti országok vásárlásainak köszönhető.

Az európai formatervvel rendelkező teherautót egy évvel ezelőtt mutatták be, mely lényegében csak a nevét örökölte elődjétől. A GAZelle klasszikus dizájnját ugyanakkor megtartotta az orosz gyártó a GAZelle Business típuscsalád néven. A GAZelle Next típuscsalád platós, duplakabinos és furgonos, valamint minibuszos kivitelben is elérhető lesz. A GAZ emellett a korábbi típusváltozatokra is megkapta az európai típusjóváhagyást, így a jövőben az AWD Gazelle Business és Sobol Business modellekkel is találkozhatunk hazánk útjain.

A GAZelle Next modellt több mint egy éve gyártja az orosz cég

A GAZelle Next-től joggal tarthatnak az európai gyártók, ugyanis vezető márkák termékeivel szerelik össze. Az Euro 5-ös dízelmotor a Cumminstól, a kormányzás a ZF-től, a szilentblokkok az Anvistól, a lengéscsillapítók pedig a Mandótól származnak, a fékrendszer pedig a Bosch és a Mando gyártmánya. A hagyományos hajtás mellett az oroszok a gázzal közlekedő változatokat (CNG,LNG,LPG) is forgalmazni kívánják az Európai Unióban. A GAZelle Next ára kedvező lesz, hiszen egy alapfelszereltséggel rendelkező modell 4 700 000 Forintba kerül majd.

Forrás: GAZ

Kommentek

  • Matyi2010

    “az oroszok a cseppfolyósított földgázzal (LPG) közlekedő változatokat ”

    LPG (Liquefied Petroleum Gas) azaz cseppfolyós PB gázról van szó vagy sűrített földgázról CNG (Compressed Natural Gas)?

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.