Jöhetnek az oroszok Európába

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 15.00

Az Európai Bizottság jóváhagyta az oroszok áruszállítójának specifikációját. Jobb félni, mint megijedni.

Mindez azt jelenti, hogy az egyik legnagyobb orosz járműgyártó, a GAZ a jövőben kontinensünkön is forgalmazhatja a GAZelle Next típusú, könnyű és közepes teherbírású teherautókat. A szigorú követelményrendszer teljesítése érdekében a GAZ majd egy évig tesztelte új modelljét, illetve elvégezte a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy teljes mértékben megfeleljen az európai előírásoknak. A jármű Euro 5-ös kibocsátási normák teljesítését a spanyolországi IDIADA technikai szervizközpontban ellenőrizték. A tesztek szerint a GAZelle Next 43 biztonsági előírásnak felel meg, melynek köszönhetően 113 nemzetközi specifikációra jogosult.

Az orosz cég most több uniós tagországban tárgyal potenciális forgalmazókkal, hogy kiépítsen egy európai értékesítői  és szervizhálózatot. A GAZelle Next európai premierjét a németországi Fuldában, az egyik legnagyobb mentő- és tűzoltóautó kiállításon, a RETTmobil kiállításon tartották május elején. A Nyizsnyij Novgorod-i székhelyű cég nagy reményeket fűz az európai piacra lépéshez, ugyanis az oroszországi haszonjármű-piac jelenleg meglehetősen negatív képet fest. A GAZ-csoport viszont 2013-ban 16 400 darab járművet exportált, ami 15 százalékos bővülést jelent a korábbi évhez képest. A növekedés főként a délkelet-ázsiai, a kelet-afrikai, valamint a közel-keleti országok vásárlásainak köszönhető.

Az európai formatervvel rendelkező teherautót egy évvel ezelőtt mutatták be, mely lényegében csak a nevét örökölte elődjétől. A GAZelle klasszikus dizájnját ugyanakkor megtartotta az orosz gyártó a GAZelle Business típuscsalád néven. A GAZelle Next típuscsalád platós, duplakabinos és furgonos, valamint minibuszos kivitelben is elérhető lesz. A GAZ emellett a korábbi típusváltozatokra is megkapta az európai típusjóváhagyást, így a jövőben az AWD Gazelle Business és Sobol Business modellekkel is találkozhatunk hazánk útjain.

A GAZelle Next modellt több mint egy éve gyártja az orosz cég

A GAZelle Next-től joggal tarthatnak az európai gyártók, ugyanis vezető márkák termékeivel szerelik össze. Az Euro 5-ös dízelmotor a Cumminstól, a kormányzás a ZF-től, a szilentblokkok az Anvistól, a lengéscsillapítók pedig a Mandótól származnak, a fékrendszer pedig a Bosch és a Mando gyártmánya. A hagyományos hajtás mellett az oroszok a gázzal közlekedő változatokat (CNG,LNG,LPG) is forgalmazni kívánják az Európai Unióban. A GAZelle Next ára kedvező lesz, hiszen egy alapfelszereltséggel rendelkező modell 4 700 000 Forintba kerül majd.

Forrás: GAZ

Kommentek

  • Matyi2010

    “az oroszok a cseppfolyósított földgázzal (LPG) közlekedő változatokat ”

    LPG (Liquefied Petroleum Gas) azaz cseppfolyós PB gázról van szó vagy sűrített földgázról CNG (Compressed Natural Gas)?

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.