Marhák, nem tűnt fel, hogy túl nagy a vonat?

Döbbenetes bénázás Franciaországban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 08.00

Egyes városokban túl szélesek a meglévő peronokhoz a francia állami vasúttársaság által rendelt, belföldi városok között közlekedő új vonatok.

Egyes városokban túl szélesek a meglévő peronokhoz a francia állami vasúttársaság által rendelt, belföldi városok között közlekedő új vonatok. Az SNCF elismerte, hogy 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) kénytelen költeni 1300 peron átalakítására.


A francia Alstom 182 és a kanadai Bombardier cég 159 szerelvénye fokozatosan, 2016 végéig áll forgalomba. Miután a különböző vidéki vasútállomásokon a vágányok és a peron közötti méretek különbözőek, az SNCF az RFF regionális vasútüzemeltető céget bízta meg az új szerelvények pontos méreteinek kiszámításával. A cég ezt meg is tette, de elkerülte a figyelmét, hogy 1300, ötven évnél régebben épített vágány szűkebb a hatályos szabványoknál. A vállalat figyelmét a Franciaországi Régiók Szövetsége hívta fel arra, hogy az új vonatok beszorulhatnak ezeken az állomásokon.

A tévedés felismerése után az RFF diszkréten megkezdte a problémás peronok “leborotválását”, eddig 300-zal készültek el. Az SNCF és az RFF beismerte, hogy “az utazóközönség várakozásainak kielégítésére” szánt új vonatok “a 8700 franciaországi peron közül 1300-nak a korszerűsítését igénylik”. Egyes politikusok máris követelik a vasúttársaság elnökének menesztését.

Áprilisban Kanadában derült ki, hogy a montréali metró számára rendelt, az Alstom és a Bombardier közös konzorciuma által gyártott szerelvények túl magasak az ottani metróalagutak számára, emiatt azokat különböző szakaszokon, összesen legalább 200 méteren, ki kell tágítani. A montréali közlekedési vállalat 2010-ben rendelt – versenytárgyalás nélkül – az Alstom-Bombardier-konzorciumtól 1,3 milliárd kanadai dollárért (265 milliárd forint) 468 új metrókocsit az 1966 óta közlekedő szerelvények cseréjéhez.

A 2013 végére – 2014 elejére várt vagonok leszállítása egy évet késik, a gyártó azonban bízik abban, hogy az utolsó szerelvény leszállítására vállalt 2018. szeptemberi határidőt tartani tudják.

Mi sem úsztuk meg, hiszen 2006-ban Budapesten magasítani és szélesíteni kellett a Nagykörút villamosmegállóit az új Combinók érkezésekor.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • AWACS

    Azért Budapesten nagyjából előre tudták, hogy át kell építeni. Nagyjából időben meg is történt.

  • husky

    Na az lett volna még botrány, ha beszorul a 4-es metrónk vagy még egyszer fúrni kell, nagyobbra!

  • zevilaga

    Debrecenbe 1995-ben érkeztek az akkor új Ganz Ansaldo villamosok, amikhez a teljes sínhálózatot + az összes peront felújították sokmilliárdból. Amikor a második új szerelvényt a sínre tették, kiderült, hogy két új villamos nem fér el egymással szemben. Hát 1996-ban feltörték az akkor alig 1 éves síneket, és távolabb helyezték egymástól. A költségeket mi álltuk, kedves egészségünkre! :)

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.