Gázos busz a Kamaztól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 12.00

Úgy tűnik, örökre el kell felejtenünk a füstölős Kamazokkal kapcsolatos sztereotípiáinkat.

A Kamazról általában az öreg, hangos, füstöt okádó teherautók jutnak az eszünkbe, pedig az orosz gyártó háza táján már egészen új szelek fújnak a környezetvédelem tekintetében. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy éppen a napokban mutatták be a cég Nyizsnyij Novgorod-i telephelyén az újságíróknak, valamint a legnagyobb orosz, gázzal hajtott járműveket forgalmazó, a RariTEK képviselőinek a NEFAZ-zal közösen készített alacsonypadlós autóbuszát.

A NEFAZ 52994-40-51 minden tekintetben megfelel napjaink városi autóbuszokkal szemben támasztott elvárásainak. A szóló kivitelű jármű teljes mértékben alacsonypadlós, a középső ajtónál pedig a mozgássérültek számára kialakított kihajthatós rámpával is rendelkezik. A háromajtós autóbuszt egy 279 lóerős Mercedes-Benz CNG-motor hajtja, a sűrített földgáz tárolására szolgáló tartályok pedig a tetőre kerültek. A jármű alváza a Kamaztól származik, a hidro-mechanikus sebességváltó pedig a Voith terméke.

A 105-116 utas szállítására alkalmas jármű karosszériája oldalirányban dönthető a térdeplő rendszernek köszönhetően, így az utasok le- és felszállása kényelmesebbé tehető olyan megállókban, ahol alacsonyabban van a járdaszint. A NEFAZ és a Kamaz kifejezetten a Nyizsnyij Novgorod-i igények alapján fejlesztette ki a buszt, de a jármű opcionálisan kényelmesebb utasülésekkel, orosz-indiai fejlesztésű elektronikus helymeghatározó rendszerrel (GLONASZSZ), valamint videokamerákkal is rendelhető.


A Kamaz rendszeresen előáll valamilyen CNG-hajtású teherautóval. Legutóbb épp egy gabonaszállítót mutatott be, tavaly pedig megállapodást kötött a Tatár Köztársasággal több tucat CNG-s kukásautó és alacsonypadlós autóbusz leszállítására. A sűrített földgázzal hajtott járművek üzembe helyezését az orosz vezetés is támogatja, az ennek érdekében kidolgozott program megvalósításába a Gazpromot is bevonták. Az orosz kormány tervei szerint 2030-ra a tömegközlekedési járművek felét, illetve az önkormányzati tulajdonban lévő haszonjárművek harmadát, valamint az építőiparban használt teherautók közel harmadát CNG-üzeműre kell cserélni.

Kommentek

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.