Sokan utaznak a 4-es metrón

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.18. 13.00

Az utasszámlálási adatok szerint naponta több mint százezer utas használja a 4-es metrót, de ez még változhat a jövőben.

A BKK szerint a 4-es metró beindulásával a módosított autóbusz-vonalak utasforgalma még fokozatosan stabilizálódik. A dél-budai metróvonal végleges utazási igényei azonban csak a közeledő nyári iskolai szünet és szabadságolások után, szeptembertől lesznek felmérhetőek. A március végi indulás óta a BKK többször is mérte a kihasználtságot, az áprilisi adatok napi több mint százezer utast mutattak.

A végállomások kiemelkedő forgalmat bonyolítanak, de ugyancsak sok ember közelíti meg rendszeresen a 3-as metróra átszállást biztosító Kálvin téri és a Móricz Zsigmond körtéri állomást is. A kedvező adatok ellenére egyelőre az új vonal kisebb forgalmat bonyolít a 2-es és a 3-as metróvonalhoz képest. Előbbin közel 400 ezren, míg utóbbin átlagosan 625 ezren utaznak naponta.

Az eddigi működés során biztonságot veszélyeztető esemény nem történt a teljesen automata szerelvényekkel üzemelő vonalon. Az első négy hét alatt két leállás volt járműhiba miatt, illetve kisebb forgalmi zavarok, menetkimaradások fordultak elő, részben vonathiba és kis részben a biztosítóberendezés hibája miatt.

A 4-es metrót március 28-án adták át, ekkor kezdődött el a minimum fél évig tartó utasforgalmi próbaüzem. Az első hétvégén mindenki ingyenesen utazhatott a vonalon, amelyet akkor a BKK adatai szerint mintegy félmillióan használtak.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.