Elmarad a Selyemút Rali

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 12.00

Az ukrán-orosz feszültségek miatt a szervezők úgy döntöttek, hogy lefújják az idei Selyemút Ralit. A döntés a magyar kamionos csapatot is érinti.

A hivatalos indoklás szerint a 2014. július 4-12-re tervezett nyári terepralin a magyar Qualisport csapata is indult volt, mely az utóbbi három évben visszatérő résztvevője volt a rangos eseménynek. A Selyemút Rali immáron ötéves múltra tekint vissza és az évek során a tereprali világának egyik meghatározó eseményévé nőtte ki magát, mely immáron a második legnagyobb verseny a Dakar-rali mellett.
A szervezőbizottság indoklása szerint a döntés összefüggésben áll azzal, hogy az olyan stratégiai fontosságú események, mint a téli olimpia, vagy épp az októberben, a szintén Szocsiban megrendezendő első Forma-1-es Orosz Nagydíj prioritást élveznek a rendezvényt kezdetektől fogva támogató Orosz Föderáció részéről. Azonban több mint valószínű, hogy az ukrán-orosz konfliktus miatt nincs idén reális esély a Selyemút Rali megrendezésére.  

Az idei Silk Way Rally Moszkvából, immáron hagyományosan a Vörös térről rajtolt volna, útvonala pedig érintette volna Tatárföldet és Kazahsztánt, míg a céldobogót ? akárcsak tavaly ? Asztrahánban állították volna fel. A magyar kamionos csapat zsinórban negyedszer rajtolt volna a futamon, amelynek Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő alkotta triója 2013-ban a népes kamionos kategóriában az előkelő tizedik helyen végzett.

“Meglepett bennünket a szervezők bejelentése, már javában készítettünk a nevezéssel kapcsolatos dokumentációt. Át kell terveznünk az évadunk hátralevő részét, mert az biztos, hogy a Scaniát nem hagyhatjuk pihenni. Bízunk benne egyébként, hogy a szervezők egyben tudják tartani a Selyemút Ralit és jövőre újra versenyezhetünk Oroszországban.” – jegyezte meg Kovács Miklós. A Qualisport csapata ki van éhezve a nemzetközi sikerekre, ami kiváló szerepléseiknek is köszönhető. A Scania V8-as kamionnal versenyző csapat az év elején az Africa Eco Race-n például a harmadik helyet szerezte meg.

Forrás: Qualisport

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.