Hőségtűrő német dömperek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.03. 12.00

Az extrém meleget is elviselik azok az MAN TGS WW teherautók, amelyeket Türkmenisztán vásárolt nemrégiben.

A türkmén olaj- és gázvezeték-építő vállalat szám szerint 61 darab billencsest vett a földmunkák végzéséhez. A háromtengelyes nehéz-teherautók különlegessége, hogy ellenállóvá tették őket az extrém hőséggel szemben, amire azért volt égető szükség, mert Türkmenisztánban nyáron gyakran a 60 fokot is elérheti a hőmérő higanyszála.

A világ negyedik legnagyobb földgáz-kitermelőjének számító közép-ázsiai ország első alkalommal vásárolt a müncheni székhelyű haszonjármű-gyártótól. A billencses teherautókat elsősorban olyan útépítési munkálatok alkalmával vetik majd be, melyeket azért végeznek, hogy az állami vállalat hozzáférjen az ország nyugati részén található földgáz- és olajtartalékokhoz.

A türkmének számára készült 33 tonna maximális teherbírással rendelkező TGS WW teherautókat 360 lóerős motorokkal szerelték. A 6×6-os hajtásképletű dömperek kiválóan alkalmasak a hatalmas földtömegek megmozgatására. A két kormányozható hátsó tengellyel készülő nehéz-teherautókat a sivatagi éghajlatra egy speciális hűtőegység teszi alkalmassá, ugyanakkor a TGS WW akár extrém, -50 fokos hidegben is megállja a helyét, ha a megrendelő úgy kéri.

Az MAN májusától szállítja le az új dömpereket Türkmenisztánnak, melyek szervizelését a helyi importőr végzi majd. A lokális szervizjelenlét ezen teherautók esetében kiemelten fontos lehet, mert így a gyors javításokkal és a megfelelő alkatrészellátással a külvilágtól elzárt helyen dolgozó dömperek a lehető legkevesebb időt töltik majd kényszerpihenőn.

Forrás: MAN

Kommentek

  • husky

    Az 1970-es évek első felében, a BAM-hoz (Bajkal-Amur Magistrale) munkálataihoz (tulajdonképpen egy második Transszibériai vasútvonal) több ezer csőrös Magirus-Deutz billencset és más rendeltetésű teherautót hasnzáltak, még a léghűtéses KHD motorkkal. Akkor az volt a befutó (meg az egész német építőiparban az AK Mercik mellett), de ma már csak technikatörténet. Igénytelen V6, V8, V10 és V12 motorkkal készült. A 6×4 és 6×6-nál szintén 33 t volt az össztömeg, A 16 literes V10-es max. 320 lóerőt tudott, ami király volt közel 40 éve!

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.