Túl az Euro 6-os motorokon

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.02. 12.00

Az elmúlt évek során a gyártók számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy megfeleljenek az év elején életbe lépett károsanyag-kibocsátási előírásoknak.

A Scania a versenytársainál jóval korábban, három évvel ezelőtt mutatta be működőképes, a környezetvédelmi szabályozással összhangban levő motorját. Jelenleg a svéd gyártó kínálatában 18 féle Euro 6-os minősítésű motor szerepel, amelyek bármilyen alkalmazásra megfelelnek, illetve amelyek a különféle nemzetközi teszteken sorozatosan üzemanyag-fogyasztási rekordokat érnek el.

Az Euro 6-os norma bevezetése az egész iparágnak komoly kihívást jelentett. Sokan a fogyasztás és a technológiai komplexitás növekedését várták. “Tavaly év végén egy Scania Streamline G 410 40 tonnás félpótkocsis szerelvényként két vitathatatlan rekordot is felállított a német és francia szakújságírók által elvégzett teszteken. Az újságírók szerint egyetlen egy hasonló szerelvény – károsanyag-kibocsátási osztálytól függetlenül – sem teljesítette a Münchentől északra található tesztutat nem sokkal több, mint 24 literes átlagfogyasztással” -jegyezte meg Joel Granath, a Scania teherautók gyártásáért felelős igazgatója.

A Scania három évvel ezelőtt mutatta be első Euro 6-os minősítésű motorját

A legszigorúbb környezetvédelmi normákkal kapcsolatos korábbi félelmek alaptalannak bizonyultak. Annak ellenére, hogy mind a Scania, mind versenytársai termékválasztékában már tavaly ősszel szerepeltek az Euro 6-os teherautók, az üzemeltetők inkább az Euro 5-ös járműveket választották. A Scania jelenleg 11 dízel erőforrással, két gázüzeművel és öt száz százalékban biodízellel működő Euro 6-os motorral rendelkezik.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.